Kezdőlap ALISCA Alisca - Gazdaság

A stratégia, ami sikerre viszi a magyar turizmust

Az elmúlt bő egy évben a turizmus és vendéglátás soha nem látott nehézségekkel nézett szembe Szekszárdon és Tolna Megyében is. Ez adta az alapot a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 újragondolásához. Olyan eszközrendszert ad a turisztikai szereplők kezébe, amely megteremti a válságálló turizmus alapjait. Ennek kinyilvánítására gyűltek össze május 27-én a szakmai szervezetek és a történelmi egyházak képviselői, és együttműködésüket közös nyilatkozatban is megerősítették. Ennek legfőbb üzenete, hogy bíznak a közösen alakított stratégiában, az összefogás erejében.

Közös célok erőt és lendületet adnak mindannyiunknak

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója az esemény sajtótájékoztatóján kiemelte: a járványválság után Magyarország az elsők között indult el. A cél nem változott: a turizmus legyen ismét a magyar gazdaság húzóágazata, és 2030-ig Magyarország legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja, amely éves szinten 20 millió vendéget fogad és 50 millió vendégéjszakát könyvel el.

"Mindannyian azért dolgozunk tovább megújult erővel és megerősödött hittel, hogy hazánk értékeit megmutassuk, megismertessük, és hogy újra és újra elmesélhessük minden külföldi és belföldi utazónak, miért szeretjük Magyarországot."

(A dokumentum hamarosan elérhető az mtu.gov.hu honlapon.)

Forrás: MTÜ
Illusztráció: unsplash.com