Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Figyelem! Megtörtént! Egy 23 éves dunaföldvári lakos feljelentést tett ismeretlen tettes ellen, aki telefonon felhívta őt és egy bank nevében mutatkozott be adategyeztetés céljából. 

A sértett megadta számára a személyes adatait, bankszámlaszámát, valamint a banki azonosító adatait. Az ismeretlen elkövető így a sértett számlaszámáról átutalt 2.100.000 forintot egy másik bankszámlára a sértett beleegyezése nélkül. A bűncselekménnyel okozott kár: 2.100.000 Ft.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni!

  • A rendőrség felhívásban figyelmeztet arra, hogy a bankok nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján bizalmas banki azonosító adatokat és jelszavakat!
  • Soha ne add meg ismeretleneknek se banki, se személyes adataidat!
  • Kezeld óvatosan a kéretlen telefonhívásokat!
  • Jegyezd fel a hívó telefonszámát, és mondd meg neki, hogy visszahívod!
  • Annak az ellenőrzésére, hogy az illető valóban az, akinek mondja magát, keresd meg a szervezet telefonszámát (a weboldalukon vagy online kereséssel), és keresd meg őket közvetlenül!
  • Az ellenőrzéshez ne használd a hívó által megadott telefonszámot! (a szám hamis lehet, vagy kifejezetten a csaláshoz is létrehozhatták).
  • A csalók az interneten könnyen megszerezhetik az alapvető információkat rólunk vagy a vállalatunkról (például a közösségimédia-profilok felhasználásával). Nem bízhatnak meg a hívóban csak azért, mert ismeri ezeket az adatokat.
  • Soha ne add meg a betéti-, vagy hitelkártyád PIN-kódját, vagy az online banki jelszavadat!
  • Amennyiben hasonló hívást kapsz, illetve ha efféle hívás során adataid átadtad, haladéktalanul jelezd az esetet az érintett pénzintézetnek, ha károd keletkezett, tegyél bejelentést a 112-es hívószámon, vagy személyesen a rendőrségen!

Van, amikor jó a bizalmatlanság! Legyél óvatos!
 

(fotó: pixabay)