A szeptemberben induló képzésekre február 15-ig tudsz jelentkezni. Az eljárás nem bonyolult, de azért jó az ismétlés.

Ami a legfontosabb!

Regisztrációkor megadott e-mail cím

A felvételi eljárás során az Oktatási Hivatal több fontos üzenetet küld majd. Ezt arra a címre teszi, amit a regisztrációkor megadsz. Inkább kétszer ellenőrizd, jól gépelted-e be, és persze az is fontos, hogy itt tényleg élő postafiókot adj meg. Rendszeresen nézd a spam üzeneteket is, hátha ott landol egy egy levél.

Jelentkezési sorrend

Az a jelentkezési hely (képzés) kerüljön az első helyre, ahová leginkább vágysz, az utolsó helyre pedig az, ahová a megjelöltek közül a legkevésbé szeretnél bejutni. Mint az élet számos területén, itt is fontosak a piszkos anyagiak: vállalod-e az önköltséges tanulást is, csak hogy egy adott képzésre bejuss, vagy sem? A jelentkezési határidő után már nem vehetsz fel új képzést, de a decemberben induló ügyintézési időszakban egyszer változtathatsz majd a sorrenden és törölhetsz is jelentkezési helyeket.

Dokumentummásolatok feltöltése

A közhiteles nyilvántartásokból érkező dokumentumok másolatait nem kell feltölteni. Minden más, a jelentkezéshez szükséges és már rendelkezésre álló dokumentumot a jelentkezéskor fel kell tölteni! A február 15. után kézhez kapott dokumentumokat majd pótolhatod a tavasszal induló ügyintézési időszakban, most nem kell rögzíteni az eredményt sem. A felvi.hu írása szerint elegendő mindent egy példányban beszkennelned és feltöltened, függetlenül a jelentkezési helyek számától. Az olvashatóságra, a személyes adatok helyességére nagyon ügyelj!  Az E-felvételi rendszere jpg vagy pdf formátumokat tud fogadni.

Kiegészítő eljárási díj

Három képzésre lehet ingyenesen jelentkezni, állami ösztöndíjas és önköltséges finanszírozási formában is, tehát összesen hat sor tölthető ki. További, legfeljebb három képzési hely megjelölése esetén 2000-2000 Ft kiegészítő eljárási díjat kell fizetned.  Átutalás esetén a jóváírás hosszabb időt is igénybe vehet – ettől függetlenül a jelentkezésedet nyugodtan hitelesítheted, a díj beérkezése nem feltétele a hitelesítésnek.

Hitelesítés

A hitelesítéssel lényegében aláírod a jelentkezési űrlapokat. Ezt akkor célszerű megtenni, amikor már biztos vagy benne, hogy semmin nem akarsz változtatni. Ha mégis módosítasz valamit a hitelesítést követően, újra kell hitelesíteni a jelentkezésedet. Hitelesítéshez a legjobb módszer Ügyfélkapus regisztrációt használni. Ekkor rögtön visszajelzést is kapsz, hogy sikeres volt-e a folyamat. Hitelesítő adatlap kinyomtatása, aláírása és postázása után  meg kell várnod, amíg a dokumentum beérkezik, feldolgozzák és e-mailt küldenek a sikerességről. Hitelesítésre a jelentkezési határidő után is van lehetőséged, egészen február 20-ig. Hitelesítés nélkül a jelentkezés érvénytelen.

fotó: pixabay