Fejhallgató, ami szűri a levegőt is?
Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Ha meghalljuk, hogy Dyson, akkor az a húzkodós, vezeték nélküli porszívó ugrik a szemünk elé. Pedig ennél egy sokkal érdekesebb kütyüt dobott piacra a cég.
A Dysonnak ez az első viselhető fejlesztése egyszerre ad megoldást a városi lét kettő, sokaknak elviselhetetlen problémájára, a lég- és zajszennyezettségre. Az Egészségügyi Világszervezet számításai szerint tízből kilenc ember súlyosan szennyezett levegőt kell hogy szívjon élete során, amit tovább tetéz az egyre terjedő alternatív közlekedési eszközök hatása – például kellően nagy sebességnél (25 km/órától fölfelé) a városi biciklizésnek is jelentkeznek tüdőkárosító hatásai.
A projekt még jóval a koronavírus-járvány előtt kezdődött a Dysonnál, de alighanem jót tett a termék későbbi piacának – a maszkviselés általános elterjedése szépen megalapozta a vásárlói kedvet. Az évek során az eszköz drámai átalakulásokon ment keresztül. Először egy búvárpipára hasonlító szájrészből és egy hátizsákból álló, valószínűleg kevésbé praktikus kombóban gondolkoztak. Ezt persze okosan elvetették, ami után nem kevesebb mint 500 prototípuson át jutottak el a most piacra dobott verzióhoz. A búvárpipás szájrészből korszakalkotóan új, tiszta levegőt szállító megoldás született, egy valóságos, orrot-szájat eltakaró arcpajzs, ami még csak nem is érintkezik az arccal.
A Dysonnak egyébként ez nemcsak az első hordható kütyüje, de az első audioeszköze is. A mobileszközök fejlesztése során az egyik legnagyobb probléma a rendelkezésre álló tér szűkössége, nyilván senki nem akar egy vödröt vagy focilabda-méretű bármit hordani, pláne nem a fején. Az állítólag az emberi fül által érzékelhetőnél lényegesen alacsonyabb torzításra a megoldás egy nagy teljesítményű, elektroakusztikus neodímium rendszer lett.
NEKED AJÁNLJUK
Változik a menetrend több nyugat-magyarországi vasútvonalon
Pályakarbantartási munkák miatt hétfőtől módosul a menetrend több nyugat-magyarországi vasútvonalon. A MÁV közleménye szerint a munkálatok ideje alatt a Pannónia InterRégiók helyett Zalaszentiván és Zalaszentmihály-Pacsa között,...