Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Megszületett a döntés: a STRABAG Általános Építő Kft. végezheti el a látrányi elkerülő kiépítését. A kivitelezés nettó 28 498 727 884 forintból valósul meg.

zenélő szakaszról ismert 67-es főút M7 autópálya és Kaposvár (észak) közötti Látrány elkerülő szakasza 2×2 forgalmi sávos kialakítású lesz a 79+106,80 – 89+272,59 kilométerszelvények között összesen 10 165,79 méter hosszon.

Az út tervezési sebessége 110 kilométer/óra, a koronaszélessége 20,50 méter.

A fejlesztés során

  • 2 vadátjáró,
  • az M7-es autópálya csomópontjában 1 turbó körforgalom,
  • az 6514 jelű út keresztezésénél egy csökkentett paraméterű különszintű csomópont (Viszi csomópont),
  • valamint Rádpuszta térségében a 87+770 kilométerszelvényben egy különszintű földút átvezetés épül, amely Kaposvár irányából biztosítja a lehajtási lehetőséget Rádpuszta felé.
A zenélő aszfalt esetében ugyanolyan aszfaltot terítenek le, mint bármelyik másik útszakaszon, ám itt a felületet egy gyémántvágóval bemetszik kereszt irányban. A hang magassága a barázda mélységétől és az egymáshoz viszonyított távolságától függ.

Egy valódi hangszerhez hasonlítva az aszfaltba vésett mélyedések képezik a kottát, a kocsi gumija a gitár húrja, az autó karosszériája pedig maga a hangszer. Ha ráhajt az autós a keréknyomnyi vagy teljes sávon elterülő „bitumen kottára”, akkor felcsendül a dallam.

Forrás: magyarepitok.hu