Újra a megelőzésre fektetik a hangsúlyt a dobozos tejen.

Immár negyedik alkalommal

Negyedik fázisához érkezett az Országos Tűzmegelőzési Bizottság és az Alföldi Tej Kft. figyelemfelhívó tejesdobozkampánya. A fűtési szezon hivatalos indulásához igazítva október közepétől a boltokba kerültek azok a termékek, amelyek dobozán a lakástüzek megelőzésére, a kémények, tüzelő- és fűtőberendezések karbantartásának fontosságára hívják fel a vásárlók figyelmét.

A három hónapig tartó időszakban három és fél millió  dobozon látható a figyelemfelhívó grafika.

Tavaly év végén kötöttek megállapodást arról, hogy ebben az évben négy témában – szén-monoxid-mérgezés, erdőtüzek, lakástüzek, illetve fűtési időszakban a lakás- és kéménytüzek megelőzése – végeznek közös tájékoztatást, összesen mintegy tizenkétmillió tejesdobozon juttatva el az üzeneteket a lakossághoz.

A statisztika is alátámasztja az akció jelentőségét

A téma fontosságát jelzik a statisztikai adatok is: a tűzoltókat 2021 október közepéig már 760 kéménytűzhöz riasztották hazánkban. Az ilyen tüzeket leggyakrabban az okozza, hogy az égéstermék-elvezető (kémény) nincs megfelelően kitisztítva és a belső falára lerakódott korom, kátrány meggyullad. Minden hetedik lakástűz a kéményből indul ki. A szervezetek javasolják, hogy mindenki rendszeresen ellenőriztesse kéményét, tüzelő-, fűtőberendezését, ezzel is segítve a tűzesetek, és a szén-monoxid mérgezések megelőzését.

A Tolna Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság is kéri, figyeljenek a biztonságos fűtésre!