A fiatalok saját tapasztalataira kíváncsiak a szervezők.

Nyelvi tudatosságot fejlesztő pályázatot hirdetett meg a középiskolások számára az Eötvös Lóránd Kutatási Hálózat egyik kutatócsoportja. A 14 évnél idősebb diákoktól azt várják, hogy pályaműveikben mutassák be: milyen nyelvi jelenségeket tapasztalnak maguk körül, mi a véleményük ezekről, illetve mennyire tudatosan értelmezik azokat. A legalább tíz bejegyzést tartalmazó nyelvi naplókban olyan nyelvi jelenségeket, megfigyeléseket kell összegyűjteniük, amelyekre valamiért felfigyeltek. Ezek persze sokfélék lehetnek: vicces, furcsa, megdöbbentő, bántó vagy elgondolkodtató nyelvi helyzetek, kifejezések.
A pályázat kiírói a naplóban kifejezetten olyan nyelvi vonatkozású események leírását várják, amelyek közvetlenül a pályázóval történtek meg, vagy amelyeket barátoktól, családtagoktól hallottak és érdekesnek találtak. Pályázni egyénileg és 2-4 fős csoportokban is lehet április 20-ig. A nyertesek számára díjátadóval egybekötött workshopot szerveznek idén júniusban, ahol a diákok bemutathatják pályaműveiket.