Kezdőlap SZEKSZÁRD Szekszárd - Gazdaság

Kimagaslóan sokan akarnak szakmát tanulni Tolna megyében

32 százalékkal több diák kezdi a következő tanévet ősztől az Ady Endre Technikum és Kollégiumában. A Tolna Megyei Szakképzési Centrum kilenc intézménye közül itt volt a legnagyobb növekedés. Összesen majdnem kilencszázan nyertek felvételt a centrumhoz tartozó valamely tagintézménybe. Szakma, érettségi és technikum megszerzésére fókuszálnak a fiatalok és továbbra is az informatika, a távközlés és a szépészeti számítanak a legvonzóbb ágazatoknak. Emelkedett az érdeklődés a Rendészet és közigazgatás, valamint a Honvédelem iránt is.

Mind a szülőt, mind pedig a gyereket nehéz kérdés elé állítja a pályaválasztás. A döntés a fiatal egész hátralévő életére jelentős hatással bír. A cél egyértelműen az, hogy a nagybetűs életben a fiatal jól boldoguljon. A Tolna Megyei Szakképzési Centrum kérdésünkre elmondta, fontos szempont, hogy a technikum mellett érettségit is szerezhetnek a diákok. Ha tovább szeretnének tanulni, a felvételi során az is előnyt jelent.

Gyakorlatiasabb lesz a jövő nemzedéke, miközben egyszerre tanul és már dolgozik

Régóta sújtja a munkaerőpiacot, hogy a vállalkozások igényei köszönőviszonyban sincsenek az iskolából kikerült fiatal felnőttek tudásával, szakmájával, megszerzett tapasztalataival. Röviden a kereslet eddig nem igazán igazodott a kínálathoz. Mostantól lehetőségük adódik, hogy piacképes szakmát szerezzenek. Az ösztöndíj, a duális képzésben kapható munkabér, majd a sikeres vizsga után megszerezhető pályakezdési támogatás jó belépő és kellő motiváció, hogy már az elején igazolni tudja meghozott döntésüket. A centrum szerint lényeges még, hogy a szakmai gyakorlatukat vállalati környezetben sajátítják el a tanulók. Végzettségük megszerzése után így akár már maradhatnak addigra megszokott munkahelyükön. A Tolna Megyei Szakképzési Centrumban tehát bíznak abban, hogy az iskolát befejezők a munkaerőpiac és a gazdaság hatékony szereplői tudnak lenni, amit a jelenlegi számadatok is alátámasztani látszanak.