Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Gazdaság

Teljesen átalakították az új rezsiszabályok az online vásárlásokat

Rákaptak a vevők a napelemekre, a fogyasztásmérőkre és a több eszköz kikapcsolását egyszerűsítő hosszabbítókra. A jelentősebb energiafogyasztású gépek iránt ugyanakkor megcsappant a kereslet.

Az eddig nyári slágerterméknek számító felfújható medencék eladásai például 67 százalékot csökkentek az új rezsiszabályok közzétételét megelőző héthez képest, igaz, az áruk is az ötödével lett magasabb – derül ki az eMAG felméréséből. A szárítógépek iránti kereslet nagyjából a felére esett vissza, de kevésbé fogynak a bőröndök és az utazótáskák is, ami arra enged következtetni, hogy sok embernél a nyaralás vezeti a kevésbé fontos dolgok listáját.

A klímaberendezések forgalma 90 százalékkal esett vissza, a szakemberek viszont arra számítanak, hogy rövidesen újra visszarendeződik a piac: a kisebb fogyasztású hűtésre és fűtésre is alkalmas készülékek ugyanis még segíthetnek is a rezsi csökkentésében, ráadásul a tíz legnépszerűbb termék A++ energiabesorolású. A tűzhelyek esetében más a helyzet: mintegy negyedével nőtt a gázzal üzemelők eladása, fatüzelésű kandallót pedig annyian rendeltek, hogy ideiglenesen nem is lehet, lehetett kapni, pedig nem kifejezetten nyári slágertermékről van szó.

Megháromszorozódott a napelemek és napkollektorok termékkategória eladott darabszáma, forgalma pedig a négyszeresére emelkedett az előző héthez képest. Jelzésértékű az is, hogy az eMAG hatszor annyi konnektorba dugható fogyasztásmérő aljzatot adott el a bejelentések után, mint a megelőző napokban. Okos konnektorból 80 százalékkal, elektromos elosztóból pedig csaknem másfélszer több talált gazdára az internetes áruházban.

Jól fogynak a napi fogyasztási cikkek is. Leginkább nagykiszerelésű tisztító- és mosószereket, pelenkákat és tartós élelmiszereket vásárolnak, de az öt legnagyobb számban rendelt termék közé az idei nyáron bekerültek a nem alkoholos italok, például az ásványvizek, a mentes és a szénsavas üdítők, a kávék és állateledelek is. A termékcsoport népszerűsége annak is köszönhető, hogy a csomagautomatákba ingyenes a szállítás, így szerencsés esetben akár a cipekedés is elkerülhető egy-egy nagybevásárláskor.