Csalás miatt tett feljelentést egy 70 éves szekszárdi férfi, akit 2022. február 1-jén dél körüli időben több alkalommal hívtak különböző telefonszámokról.
A tévedésbe ejtett férfi több mint 5.000.000 forintot utalt át egy ismeretlen bankszámlára
Az első telefonáló az OTP Bank Biztonsági Szolgálat alkalmazottjának adta ki magát. Azt mondta, észlelték, hogy a felhívott férfi bankszámlájáról egy nagyobb összeget kíván valaki online vásárlás során leemelni. Ő pedig ellenőrizni szeretné, hogy a tulajdonos engedélyezte-e a vásárlást. A férfi azt mondta, hogy nem kezdeményezett vásárlást, ezért átirányították a következő ügyintézőhöz. A második csaló segítségével letöltött a saját gépére egy alkalmazást, majd a pénzét átutalta egy megadott számlaszámra. Ekkor hívta az OTP Bank Biztonsági Szolgálatának valódi munkatársa, aki tájékoztatta, hogy az utalás megtörtént és csalás áldozata lett.
Az áldozattá válás elkerülése érdekében kéri a rendőrség:
- Soha senkinek ne adjuk meg banki azonosítóinkat, például a bankkártyánk adatait, egyszer használatos SMS-ben kapott vagy online banki jelszavainkat és PIN kódot, egyéb személyes adatainkat!
- Ne telepítsünk ismeretlen eredetű alkalmazást telefonunkra, vagy számítógépünkre!
- Ne engedélyezzünk távoli hozzáférést illetékteleneknek!
- Ne utaljunk ismeretlen személyek bankszámláira pénzt!
- Gyanús megkereséskor szakítsuk meg a telefonhívást, majd hívjuk a bank ismert, weboldalon publikált ügyfélszolgálati telefonszámát!
Kép: pixabay.com