Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Csalás miatt tett feljelentést egy 70 éves szekszárdi férfi, akit 2022. február 1-jén dél körüli időben több alkalommal hívtak különböző telefonszámokról.

A tévedésbe ejtett férfi több mint 5.000.000 forintot utalt át egy ismeretlen bankszámlára

Az első telefonáló az OTP Bank Biztonsági Szolgálat alkalmazottjának adta ki magát. Azt mondta, észlelték, hogy a felhívott férfi bankszámlájáról egy nagyobb összeget kíván valaki online vásárlás során leemelni. Ő pedig ellenőrizni szeretné, hogy a tulajdonos engedélyezte-e a vásárlást. A férfi azt mondta, hogy nem kezdeményezett vásárlást, ezért átirányították a következő ügyintézőhöz. A második csaló segítségével letöltött a saját gépére egy alkalmazást, majd a pénzét átutalta egy megadott számlaszámra. Ekkor hívta az OTP Bank Biztonsági Szolgálatának valódi munkatársa, aki tájékoztatta, hogy az utalás megtörtént és csalás áldozata lett.

Ahogy a különböző kiberbiztonsági rendszerek egyre fejlettebbek lesznek, úgy próbálják meg a csalók is újabb módszerekkel megszerezni a személyes adatokat. Ennek az egyik eredménye az, hogy az utóbbi időben több olyan banki csalásról lehet hallani, ami több lépésben történik, hasonló módon, mint ez az eset.

Az áldozattá válás elkerülése érdekében kéri a rendőrség:

  • Soha senkinek ne adjuk meg banki azonosítóinkat, például a bankkártyánk adatait, egyszer használatos SMS-ben kapott vagy online banki jelszavainkat és PIN kódot, egyéb személyes adatainkat!
  • Ne telepítsünk ismeretlen eredetű alkalmazást telefonunkra, vagy számítógépünkre!
  • Ne engedélyezzünk távoli hozzáférést illetékteleneknek!
  • Ne utaljunk ismeretlen személyek bankszámláira pénzt!
  • Gyanús megkereséskor szakítsuk meg a telefonhívást, majd hívjuk a bank ismert, weboldalon publikált ügyfélszolgálati telefonszámát!

 

 

Kép: pixabay.com