Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Tolna vármegyében történt a napokban, hogy egy férfi üzenetet kapott – látszólag – a számlavezető bankja nevében, mondván, lejárt a belépési kódja, változtassa meg. 

A gyanútlan ügyfél eleget tett a kérésnek, és csak másnap lepődött meg

A valódi pénzintézet arról értesítette, hogy zárolták a számláját, mert azon gyanús tranzakciót észleltek, mely során 1 millió forintot utaltak át egy ismeretlen számlaszámra. Sajnos az adathalászok eredményesek voltak.

Több üzenetet is küldtek a Tolna vármegyei rendőrség Facebook-oldalának követői hasonló adathalász próbálkozásokról.

Volt, akitől a myNAV, mástól az E.ON nevével visszaélve próbálták személyes adatait megszerezni.

Többnyire SMS-ben küldenek egy üzenetet, mely tartalmaz egy linket is. A linkre kattintva a felhasználó egy, az eredetihez nagyon hasonló banki oldalra jut.

Amennyiben követi az utasításokat, néhány lépés alatt kiszolgáltatja az adatait, és máris átadja az ismeretlen csalóknak az irányítást.

Egy Szekszárd környéken élő férfit is átvertek a csalók. Egy nővel telefonon kötött üzletet befektetési céllal. Először 90 000 forintot utalt át, amiből kriptovalutát vásároltak, majd pár nap múlva küldtek egy kimutatást, hogy máris 49 000 dollár nyereséget termelt. Üröm az örömben, hogy ez a nagy haszon 5400 euró adót generált, amit el kellett utalnia. Ellenkező esetben – mint mondták – pénzmosás bűncselekmény miatt indult volna ellene eljárás. Ezután vérszemet kaptak a csalók, a háza elárverezését, családja börtönbe zárását helyezték kilátásba, ha nem utal újabb 10 000 eurót. Ennek a követelésnek a becsapott férfi már nem tett eleget. Feljelentette a csalókat.

Mit tegyen, hogy ne váljon csalás áldozatává?

Kezelje óvatosan, fenntartással a kéretlen telefonhívásokat, üzeneteket!