Lázba hozzák az azonnali kedvezmények a magyar vásárlókat. Ezzel tiszttában vannak a cégek is, ezért hűségprogramokkal, pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz láncolni a vevőket.
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy a hazai lakosság 80 százaléka tagja valamelyik hűség- vagy kedvezményprogramnak. Nem is egynek, többségében háromnak. Az érdeklődést a járványidőszak sem változtatta meg, sőt minden ötödik vásárló még jobban odafigyel a kedvezmények kihasználására.
Berényi Konrád marketingszakértő a Pénzcentrumnak korábban úgy nyilatkozott, hogy a hűségprogramok esetében egy tipikus „win-win” szituációról van szó. Az akció, ahogyan a nevében is benne van, hűségesebbé teheti a vevőket, és ha valakinek van hűségkártyája vagy pontgyűjtő alkalmazása a telefonján, szívesebben tér vissza a kibocsátó üzletbe. Ugyanakkor terelni is tudják az embereket például azzal, hogy bizonyos termékeket olcsóbban kapnak meg, vagy több pont jár a megvásárlásukért.
A kedvezménytípusok megítélésénél egyértelműen a forintosítható megoldások szerepeltek a legjobban: a vevők azokat a lehetőségeket keresik, amelyek esetén azonnal érezhetik, hogy anyagilag jól jártak a hűség- és kedvezményprogramnak köszönhetően.