Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Gazdaság

Ennek az autónak tekerték vissza legtöbbször a kilométeróráját tavaly

A leggyakrabban elkövetett visszaélés a használtautó-piacon még mindig a kilométeróra-számláló visszaállítása. 

Bár vásárlók egyre jobban odafigyelnek a gépjárműveket érintő csalásokra, a carVertical tanulmányai szerint még mindig igen magas számban tekerik vissza a kilométerórákat. Közleményükben azt írják: a futásteljesítmény meghamísítása nem kizárólag a fenntartási költségeket növeli, hanem jelentősen csökkenti a gépjármű értékét is. A kilométeróra-visszaállítást érintő csalások az Európai Parlament Kutatási Osztályának tanulmánya szerint csaknem 8,77 milliárd eurós veszteséget jelentenek évente!
 
Legnagyobb számban a német autókat érinti a futásteljesítmény-csalás
 
Az autótörténetet kutató cég az elmúlt 12 hónapban 1,11 millió autótörténeti jelentést elemzett mintegy 24 piacon, lefedve ezzel az Egyesült Államokat és Európa nagy részét. A kutatások rávilágítottak, hogy leggyakrabban az Audi A8 kilométeróráját tekerik vissza. A platformon ellenőrzött Audi A8-sok 30,6 %-nak volt hamísított futásteljesítménye, ami azt jelenti, hogy minden harmadik használt Audi vezeti a kilométeróra-csalások listáját. 
 
A kutatásból kiderült az is, hogy tíz manipulált kilométerórájú autó közül minden hatodik nagyértékű német gyártmány volt, például Audi A7, BMW X5, BMW 7-es széria vagy a Volkswagen Tuareg. 

A hibrideknél és az elektromos gépjárműveknél is előfordulhatnak hasonló trükközések
 
A használtautó-piacon hagyományosan leginkább a benzines és a dízelmotoros használt autók voltak kitéve a kilométeróra visszaéléseknek. Azonban a kevésbé szennyező járművek iránti növekvő kereslet hamar megváltoztatta a helyzetet.
 
A felmérések arra utalnak, hogy a motor típusa a legkevésbé sem határozza meg, hogy az adott jármű „népszerű-e” a kilométeróra-csalások szempontjából, részletezi a carVertical.
 
Ugyan egyes modelleknél, mint például a BMW 7-es, a dízel és benzines autókat még mindig jobban érintik a futásteljesítmény hamisítások, mint hibrid társaikat, azonban a többi autómárkánál a hajtás típusa nem szempont.
 
Jó példa erre a Volkswagen Jetta, melynél a hibrid változat kilométeróráját nagyobb számban (27%) tekerik vissza, mint a dízel (24,1%), vagy benzines (22,4%) járművek esetében.
 
A meghamísított futásteljesítményű elektromos autók számának növekedése nagyobb óvatosságra inti a vásárlókat
 
Míg a visszatekert elektromos autók teljes aránya (14,6%) alacsonyabb az európai átlagnál (15,6%), a különbség elhanyagolható. Mi több, ha manipulált elektromos autót veszünk, óriási javítási költségeket vehetünk a nyakunkba.
 
Egy manipulált kilométerórájú elektromos jármű kifejezetten magas kockázatot jelent, mivel a károsodott akkumulátorcsomagok javítása kiürítheti a pénztárcánkat. Mindezek miatt a valós futásteljesítmény megállapítása a használt hibrid és elektromos autók tekintetében kulcsfontosságú, közölte a carVertical.

Fotó: pixabay.com