7,8 millió négyzetméternyi felületen végeztek már idén kaszálást Tolna vármegyében. De az intenzív munkálatok folytatódnak. A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva országosan idén mostanáig mintegy 50 százalékkal nagyobb volumenben végeztek kaszálási munkákat a Magyar Közút szakemberei.
Két műszakban, túlórával
Az útesztétika és a közlekedésbiztonság javítására irányuló többlet kaszálási tevékenységet a Magyar Közút szakemberei két műszakban vagy túlórázva végzik. A koronaélen belüli területeken az átlagostól több, évi 3-4 alkalommal, koronaélen kívül pedig két alkalommal, míg a csomópontok környezetében, a körforgalmak területén és a turisztikailag kiemelt területeken, ettől is gyakrabban, szükség szerinti gyakorisággal zajlanak jelenleg is a munkálatok.
„Az adott útszakaszokon először mindig nagyteljesítményű gépi fűkaszával zajlik a kaszálás, majd ezt követően a vezetőoszlopok, táblaoszlopok, korlátlábak környezetét kiegészítő kézi kaszálás van soron. Ezen munkák elvégzéséhez Tolna vármegyében 20 eszközhordozóra felszerelhető kasza adapter és 44 kézi motoros fűkasza áll rendelkezésre. Kiemelt figyelmet fordítunk a turisztikailag kiemelt Szekszárdi borvidék, Dombori és Szálka üdülőövezet térségének növényzetgondozási munkáira, valamint a napokban a 6-os, 52-es, 61-es és 63-as főutakon, valamint az 5111-es, a 6317-es és a 6532-es összekötő utakon Dunaföldvár, Bölcske, Madocsa, Harc, Kölesd, Hőgyész, Kurd, Döbrököz és Dombóvár térségében várható kaszálási munka, ezért az arra közlekedőktől fokozott figyelmet kérünk”
– írta közleményében Becze Szabolcs Ferenc, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Tolna vármegyei igazgatója.
A társaság kezelésébe főként a településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékutak tartoznak, ezeken a szakaszokon végzik a közutas szakemberek a növényzetgondozási munkákat. A településeken belüli utak többségét az önkormányzatok, az autópályákat pedig koncessziós társaságok kezelik. Tavaly szeptemberben a korábban a Magyar Közút üzemeltetésébe tartozó 1234 kilométernyi autópálya üzemeltetése is koncessziós társasághoz, az MKIF Zrt.-hez került.
A szakemberek ezért a sofőrök türelmét és megértését kérik, hiszen tekintettel arra, hogy a legtöbb esetben mozgó terelés mellett zajlanak a munkák, az autósoknak érdemes kellő körültekintéssel és óvatosan közlekedniük.
(fotó: Magyar Közút Facebook oldala)