Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Alig másfél évtizede Kína szemtanúja volt minden idők leghosszabb ideig tartó forgalmi dugójának. 

2010. augusztus 14-től augusztus 26-ig, vagyis 12 napon át tartott, és mintegy 100 kilométer hosszan feltorlódó kocsisort eredményezett a Pekinget és Tibetet összekötő G110-es gyorsforgalmi úton Hebei és Belső-Mongólia környékén.

Vajon mi történt?

A híradások szerint Peking energiaszükséglete megnövekedett, és vasúti kapacitás hiányában teherautókkal szállították a szenet Belső-Mongóliából a kínai fővárosba. A forgalmi kapacitást 60 százalékkal nőtt.

Erre jött még a jelzett út karbantartása is. Ettől az út kapacitása pedig 50%-kal csökkent. 

Műszaki hibák és balesetek 

Ez is közbejátszott a gigadugóban. Az egyhelyben topogás egyfajta fekete gazdaságot szült. 

„Az út mellett élő lakosok mobil üzleteket „nyitottak”, ahol túlárazott cikkeket kínáltak a veszteglő sofőröknek.”

Fogyott az élelmiszer, a víz és a cigaretta. Persze aranyáron.

Tudtad?

Ez a 100 kilométer hosszú forgalmi dugó soknak hangzik, ugyanakkor nem rekorder. 

Brazília legnagyobb városában, São Paulóban ugyanis 2012 májusában összesen 249 kilométernyi úton állt a forgalom, ami akkor a város teljes úthálózatának mintegy negyedét jelentette.

A kialakulásának oka merőben egyszerű: sztrájkoltak a metró és a városi vasútrendszer dolgozói, így aki tehette, autóval indult útjára.

(Forrás: The Independent, Csmonitor.com, Wikipédia, fotó: Getty Images)