Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A vonal túloldalán lévő hölgy banki dolgozónak adta ki magát, – és valljuk be, elég hitelesen is játszotta a szerepét – de Lajos nem dőlt be neki, időben észrevette, hogy egy banki csalóval van dolga.

A nő állítása szerint hackerek támadták meg Lajos banki fiókját, és Lajos tudta nélkül pénzt utaltak maguknak az ő számlájáról. A hölgy megnyugtatta Lajost, hogy nincs oka aggodalomra, mert ő majd mindenben segít neki. Ehhez nincs más dolga, csak telepítenie kell az AnyDesket.

A csaló letette a telefont

Mondanunk sem kell, Lajos nem hagyta magát, mivel tudta, hogy az AnyDesk nem egy vírusirtó, ahogyan a csaló állította. Amint a nő rájött, hogy nem tudja őt átverni, elköszönés nélkül lerakta a telefont.

A rendőrség felhívja pár dologra a figyelmet!

De mi alapján tudta Lajos, hogy egy csalóval beszél? Egyrészt Lajos okos, másrészt árulkodó jel volt, hogy:

A hölgy túlzottan gyorsan beszélt, túl sok szakmai kifejezést használt, csapongott a témák között, így próbálta Lajost összezavarni. Egy igazi banki dolgozónak egyáltalán nem célja összezavarni! Az AnyDesk pedig nem egy vírusirtó, hanem egy olyan program, amivel eszközökről lehet más eszközöket elérni, tehát mondjuk egy számítógépről egy másik számítógépet, vagy okostelefonról egy számítógépet. A csalók bevett módszere, hogy valamilyen módon megpróbálják áldozatukkal telepíttetni ezt a programot, így, ha valaki erre próbál meg rávenni, egyből gyanakodj!

Ha kicsit is bizonytalanok vagyunk a hívás valódiságában, inkább tegyük le a telefont, és hívjuk fel a bankunk ügyfélszolgálatát!
Nem kell Lajosnak lenni ahhoz, hogy védekezzünk az internetes csalások ellen. Segítségül kovácsoltunk egy KiberPajzsot.
Ne váljunk áldozattá, harcoljunk közösen a kibercsalók ellen!