Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Sport

Harmadszor is világcsúcs: a Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata nyerte Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyét

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

 

A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve ismét az első helyen végzett a győri Széchenyi István Egyetem elektromos járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén önvezető és elektromos meghajtású városi kisautó kategóriában. Utóbbiban saját világcsúcsát másodszor megdöntve szerezte meg az első helyet.

A SZEnergy Team tovább írta a sikertörténetet az idei, május 20. és 24. között a franciaországi Nogaróban megrendezett versenyen, hiszen előbb elsöprő fölénnyel győzött az autonóm kategóriában, majd az elektromos meghajtású városi kisautók között is kimagasló teljesítményt nyújtva győzedelmeskedett. Míg az előbbiben neves holland, olasz, német, török és norvég egyetemeket sikerült maga mögé utasítania, az utóbbi számban olyan rangos intézményeket előzött meg, mint a Milánói vagy a Müncheni Műszaki Egyetem.

(Fotók: Bartha Bíborka, Miklós Balázs)

A Paul Armagnac versenypályán rendkívül erős mezőnyben védte meg címét a győri csapat, amelynek SZEmission névre keresztelt járműve új, 309 kilométer/kilowattórás világrekorddal szerzett első helyet a városi kisautó kategóriában, 18 kilométer/kilowattórával javítva korábbi világcsúcsán. Ez azt jelenti, hogy az autó annyira kis fogyasztással teljesítette a kijelölt távot, hogy átszámítva 1 kilowattóra felhasználásával – ami lényegében egyórányi hajszárító-használatnak felel meg – 309 kilométerig jutott volna. A felkészülés során számos fejlesztésen átesett autó kimagasló eredménnyel, 41 kilométer/kilowattórával előzte meg a második helyezett toulouse-i egyetem csapatát.

Az autonóm kategóriában három feladat várt a csapatokra: a járműnek először egy 1,2 kilométer hosszú versenypályaszakaszon kellett végigmenni, majd egy bójákkal kialakított szektorban navigálni az akadályok között, végül pedig két autó közé leparkolni az egyetlen szabad helyre – mindezt önvezető módban, emberi beavatkozás nélkül. Ebben is a győriek bizonyultak a legjobbnak.