A NAV és az MKIK együttműködése új szintre lépett: a közös munka célja, hogy a hazai vállalkozások minél szélesebb köre megismerje azokat az online megoldásokat, amelyek egyszerűbbé, biztonságosabbá és gyorsabbá teszik az adózási folyamatokat, ezáltal csökkentve az adminisztratív terheket és erősítve a jogkövetést.

A két szervezet most közös előadás-sorozatot indít a NAV digitális szolgáltatásainak bemutatására és népszerűsítésére.

A létrejött együttműködési megállapodás a vállalkozások adminisztrációs terhének csökkentését tűzte ki célul.

Alapja a mesterséges intelligencia és az egyéb digitális technológiák adaptációjának támogatása, valamint az adat-visszacsatolás erősítése.

A cél, hogy az adat ne teher, hanem érték legyen a vállalkozások számára

Az együttműködés egyik kézzelfogható eredménye az október 15-én induló országos előadássorozat, amely hibrid formában – személyes és online részvételi lehetőséggel – várja a vállalkozásokat, könyvelőket és szakmai érdeklődőket.

Az eseménysorozat első állomásán az adóhivatal szakértői a NAV Ügyfélportál (ÜPO), a gép-gép kapcsolatot biztosító M2M-rendszer, valamint az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) gyakorlati használatát mutatják be.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött

A regisztrációt a BKIK honlapján tudod megtenni vagyis klikk ide >>>

Októberben és novemberben a NAV munkatársai több alkalommal tartanak tájékoztatókat olyan területekről, mint az eÁFA webes felülete, az online számlázás és eNyugta, valamint az egyszerűsített foglalkoztatás, illetve a kiva és az átalányadó.

(fotó: illusztráció, pexels)