A megkapó, drámai vagy éppen vicces, esetleg popkulturális tematikájú „múzeumok” idejét éljük. Ami vizuálisan menő, az az Instagramon és TikTokon is nagyot hasít majd. Sorra nyílnak a klasszikus műalkotások helyett kifejezetten a fényekre, formákra, tapintásra, audio-vizuális élményekre kihegyezett extra kiállítóterek. Egy napja érkezett például Nápolyba a Balloon Museum, ahol azok érezhetik igazán jól magukat, akik szeretik a lufikat, nagy és színes térplasztikákat, vizuális trükköket.
Világjáró kiállítás, egyszerre több helyszínnel és őrületes érdeklődéssel. Nincs mese, a fiatalabb generációk megvesznek az ilyesféle élményért. Ha már azon sopánkodnánk, hogy ez a sok műanyag, plasztik kiegészítő micsoda környezetszennyezés, mindenkit meg kell nyugtatnunk, mert a szervezők és a kiállító művészek garantálják az újrahasznosított mivoltjukat és az utazó kiállítás befejeztével való ismételt felhasználást is. Szavatolják, hogy ez nem egy újabb karbonlábonyom-növelő vállalkozás.
Többezer kis labdácska között „úszhatunk”, újraélhetjük a néhai Sony:Bravia reklám érzését, vagy akár a gyerekkori IKEA-megőrzős emlékeket is. És hogy mennyire higiénikus mindez? Minden áldott nap ez speciális géppel és tisztítószerekkel, valamint UV-s és ózonos rendszerrel fertőtlenítik a golyóbisokat és a nagyobb kiállított lufikat, felfújható tárgyakat.
Azt ígérik, hamarosan Bécsbe jön majd a Balloon Museum, tehát hozzánk közel érkezik majd a látványosság. Budapesti vállalásról egyelőre nincs szó. De elégedjünk csak meg a Füvészkert hamarosan debütáló fénykiállításával is!