Az AI-korszak adózási kihívásai, a digitális megfelelés új trendje, valamint a NAV számos online, vállalkozásokat segítő szolgáltatása áll az adózás legnagyobb szakmai fórumának, a Nemzeti Adókonzultációnak a fókuszában.
Konzultációra hívja a NAV az adószakmát
Az idei Nemzeti Adókonzultáció górcső alá veszi az adóintelligenciát, vagyis az AI szerepét az adózásban. A NAV bemutatja, hogyan támogathatja a mesterséges intelligencia a kockázatelemzést és az ellenőrzést.
A VIDA-kötelezettségek és a globális minimumadó mellett a NAV – adózókat segítő, egyre népszerűbb – online szolgáltatásai is szóba kerülnek.
A szakemberek megvizsgálják, hogy milyen további szolgáltatással bővülhet az eÁFA, az Ügyfélportál (ÜPO), a NAV-Mobil és az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA). A konzultáció egyik kiemelt témája a NAV legújabb fejlesztése az ePénztárgép, amely véget vethet a papír nyugták és a fiókban évekig őrzendő papírgarancia-levelek korszakának.
A Nemzeti Adókonzultáció ezt a szemléletet viszi tovább: nyílt párbeszédet teremt az adószakma és a hatóság között egy olyan rendezvényen, ahol a jövő kihívásai mellett évről évre a gyakorlatban már működő megoldások is megmérettetnek.
A részvétel lehetőséget ad arra, hogy az adószakma képviselői első kézből ismerhessék meg a NAV jövőképét, betekintést nyerjenek a legújabb digitális adózási trendekbe, konkrét tudást és megoldásokat vigyenek haza a napi munkához inspiráló előadásokon, előremutató vitákon keresztül, és találkozzanak, tapasztalatot cseréljenek több száz szakmai döntéshozóval, piaci szereplővel, pénzügyi vezetővel, könyvelővel, adótanácsadóval, érdekképviselettel és IT-szakemberrel.
A Nemzeti Adókonzultációnak 2025. október 30-án a budapesti Marriott ad otthont.
(fotó: illusztráció, pexels)