A még hatékonyabb kommunikáció érdekében tartanak a napokban képzéseket a tolnai, baranyai és somogyi tevékenység-irányítási központokban szolgáló rendőröknek.
Magyarországon 2014-től megváltozott a segélyhívások fogadásának rendszere. Azóta két központban Miskolcon és Szombathelyen fogadják a 112-es segélyhívószámra érkező hívásokat. Az ott dolgozó munkatársak néhány kérdés feltétele, majd a bejelentett esemény pontos helyszínének beazonosítása után továbbítják a segélyhívásokat rendőrség, a mentők vagy éppen a katasztrófavédelem felé.
Amennyiben Tolna vármegyében történik olyan esemény, amelyben a rendőrségnek kell intézkednie, a segélyhívást kezdeményező a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központjában dolgozó ügyeletesével beszél. Az ügyeletesek koordinálják, hogy a bajbajutottakhoz minél hamarabb kiérjen a rendőri segítség.
A hatékonyabb kommunikáció érdekében kezdeményezték, hogy a tevékenység-irányítási központokban dolgozók tréningen vegyenek részt.
A héten indult régiós képzés fókuszában az ügyfélcentrikus gondolkodás és a kérdezési technikák fejlesztése áll, melyet trénerek segítségével sajátíthatnak el a rendőrök.
A szekszárdi helyszínen a Baranya, a Somogy és a Tolna vármegyében szolgáló ügyeleteseket a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság vezetője, Dr. Hablicsek Nikoletta r. ezredes köszöntötte. Főkapitány asszony felhívta a figyelmet arra, hogy egy-egy élethelyzet megoldásában mennyire fontos a megfelelő a rendőri kommunikáció.
Felhívjuk a figyelmet azonban arra is, hogy a 112-es segélyhívó nem játék, életeket menthet – mindenki felelősséggel használja!