Németországban fejlesztett saját márkás termékeik összetételükben és csomagolásukat tekintve is környezetbarátak, mentesek például a mikroműanyagoktól, nem tesztelnek állatokon, és számtalan közöttük a vegán minősítésű termék is. Évek óta elkészítik a fenntarthatósági jelentésüket is, melynek módszertanát folyamatosan a GRI sztenderdekhez közelítve, átfogó és transzparens képet adnak a működésük környezeti hatásairól.
Amellett, hogy a fenntarthatóságért cselekvés szintjén is sokat tesz a vállalat, rendkívül fontos szerepet kap az erről való aktív kommunikáció is. A Rossmann-nál hiszik: valódi változást csak akkor érhetünk el, ha a fenntarthatóság kérdésköréről minél szélesebb nyilvánosság előtt, minél kiterjedtebb diskurzust folytatunk.
A Rossmann rendszeresen kommunikál a fenntarthatóságról, kampányaik és imázsépítésük során az elsődleges cél, hogy a vásárlók egy környezettudatos választásnak érezzék, amikor a Rossmann üzletei mellett döntenek. Ezt erősíti az a kiterjedt együttműködés és kampány is, amelyet az idei év elején bevezetett Respray-automaták kapcsán folytatnak.
A Respray, a világ első aeroszolos dezodor-újratöltő automatája, melyet magyar fiatalok fejlesztettek ki, és elsőként a magyarországi Rossmann kínálatban érhető el. Az innovációval egyetlen palackot 5 alkalommal is feltölthetünk az általunk választott Rossmann sajátmárkás Isana illatanyaggal, mely nem csak alumíniummentes, de még a hajtógáz is egyszerű sűrítettlevegő benne, így téve a fenntarthatóság mellett egészségesebbé is a terméket. A pilot során egyelőre 3 üzletben találkozhatnak a vásárlók az automatákkal: a budaörsi Auchan Korzón található Rosmann mellett, a Mammut II.-ben nemrégiben teljes felújításon és jelentős bővítésen is átesett Rossmann üzletben és a Flórián Üzletközpontban található Rossmannban.
Az első automata január végi bemutatását nagyszabású sajtóeseménnyel támogatták meg, ahol a kerekasztalbeszélgetés résztvevője volt többek között Puskás Peti és Ördög Nóra mellett a Rossmann fenntarthatósági szakértője is, a beszélgetést pedig Stahl Judit vezette. Az online és offline kommunikáció azóta is folyamatos az együttműködésről mind a Rossmann, mind a Respray felületein.
Az eddigi eredmények alapján bátran kijelenthető, a vásárlók nyitottak arra a megoldásra, hogy az újratölthető fújós dezodor használatával tegyenek a fenntartható, zöld jövőért, és akár a negyedére csökkentsék a saját ökológiai lábnyomukat.
Forrás: Rossmann