Kezdőlap TOLNA Tolna - Gazdaság

A szálkai életérzést nem lehet házhoz szállítani, ide el kell jönni

A pandémia ideje alatt még inkább felértékelődött a vidéki élet nyugalma, a közeli természeti értékek felfedezése. Szálka, ez a dombokkal körül ölelt, hangulatos kis falu mindig is népszerű volt a kirándulók körében. Felejthetetlen élményekkel gazdagodhattunk: erdei kirándulások, strandolás, csónakázás, horgászás a közeli tavon, Igényes gasztronómia és bor kultúra. Az évek alatt a falu szálláslehetőség terén is sokat fejlődött.

Nagy szerepe van ebben Csillag Sándornak, a Hostunit Group ügyvezetőjének. Szívügyévé vált Szálka színesítése, népszerűsítése de annak óvása és fenntarthatósága is. Ő irányítja a falu főterén a Horog Éttermet, a Trófea Éttermet, a Lajvér Borbisztrót és a Borhotelt valamint jó érzékkel indította tavaly a " Vonóhorog" food truck-ot is.

Csillag Sándor elmondta, hogy a covid miatti kényszerszünet gazdaságilag nem volt kedvező, hiszen a bevételeik nagy része elmaradt ezekben a hónapokban:

"Amennyire csak lehetett csökkentettük az üzemeltetési költségeinket. A bértámogatás nagy segítséget jelentett, nem csak nekünk hanem az egész ágazatnak. Igyekeztünk hasznosan tölteni ezt az időszakot, belső képzésekkel, kisebb nagyobb fejlesztésekkel, annak érdekében, hogy az újra nyitásnál a vendéginket felkészülten fogadhassuk."

Ennek az időszaknak fontos tanulsága, hogy felértékelődött a vidéki környezet. Úgy látja, hogy a nyitás adta lehetőségeket óvatosabban kezelik vidéken mint a nagyvárosokban.

"A mi vendéglátásunkat a szálkai életérzést, hála Istennek nem lehet házhoz szállítani, ide el kell jönni meg kell élni, feltöltődni és az élményeket tovább vinni. Mi eddig is nagy hangsúlyt fektettünk a fenntartható fejlődésre, a saját magunk, közösségünk egészségére és környezetünk megóvására, melyek fontosságában a vírus hatására tovább erősödtünk."

Csillag Sándor alapvetően optimista, még több hittel, még nagyobb lendülettel mennek tovább a kijelölt úton.