A Barbie-játékgyártó megbízásából 2019-ben elkezdett és összesen hét évig tartó idegtudományi kutatás új szakaszában a babázás közbeni kommunikációt elemezték.

A legújabb tapasztalatok szerint a gyerekek játék közben könnyebben kommunikálnak mások érzéseiről és gondolatairól, ez pedig segíti a szociális fejlődésüket.
A kutatást harminchárom 4-8 éves gyermek bevonásával végezték. A vizsgálatsorozat 2021-es második szakaszában a Cardiff University kutatói a játék közbeni kommunikáció fejlődésre gyakorolt hatását vizsgálták. Infravörös spektroszkópiának nevezett eljárás (NIR) segítségével monitorozták a gyerekek agyi tevékenységét egyéni és társas babázás, valamint tablettel játszás közben. 
A tudósok a babákkal egyedül és társaságban játszó kicsik körében is megnövekedett aktivitást láttak az agy szociális és érzelmi fejlődéséért felelős úgynevezett pSTS régiójában. Azt is kimutatták, hogy a babázó gyerekek többet beszéltek mások érzéseiről és gondolatairól, mint a tablettel játszó társaik. 
Gyakran és hangosan kimondták  az egyes szereplők érzéseit és gondolatait. Ezek meghallgatása, valamint átélése és a kitalált szereplőhöz kapcsolása segít fejleszteni az empatikus és szociális készségeket – mondta Dr. Sarah Gerson, a Cardiff University kutatócsoportjának vezetője
Ezek a képességek a gyerekek későbbi érzelmi, de akár szakmai és párkapcsolati életére is hatással lehetnek. Egy 2020-as kutatás szerint a szülők 91 százaléka a társas életben kulcsfontosságúnak találta a gyermeke érzelmi fejlődését, ami a járvány idején korlátok közé szorult. Ugyanakkor mindössze 26 százalékuk tudott arról, hogy a babázás jótékony hatással van erre.. 
Egy 2021-ben publikált tanulmányban a megkérdezett szülők 61 százaléka érezte úgy, hogy gyermekük érzelmi fejlődésére negatív hatással volt a világjárvány  – mondta Török Kata, a Mattel Magyarországi marketing managere.