A zöldszámot a koronavírus okozta világjárvány miatt hozták létre. Célja az volt, hogy a vírussal és az egészséggel kapcsolatosan segíteni tudjanak az érdeklődőknek. Idő közben a szám leterheltsége rámutatott, hogy a lakosságnak nagy szüksége van egy olyan központra, amely megbízható, komplex egészségügyi témájú, hiteles tartalommal rendelkezik és a nap 24 órájában elérhető.

Létrehozták az Egészségvonalat

Az új, minden órában hívható 1812-es szám, valamint az egeszsegvonal.gov.hu weboldal együtt teszik ki az Egészségvonal szolgáltatást, amely célja a hiteles tájékoztatás és az eligazodás segítése.

Működésével szeretnék csökkenteni a sürgősségi ellátást nyújtó szolgáltatók, a háziorvosi ügyeletek, mentőszolgálat és sürgősségi osztályok betegforgalmát, a felesleges orvos-beteg találkozásokat. Célja, hogy támogassa a megelőzést és egészségfejlesztést, növelje az egészségtudatosságot és a bizalmat a betegellátók irányában.

Weboldal, mint információ központ

A weboldallal egy olyan központot kívántak létrehozni, amelyen valamennyi egészségügyi szolgáltatás megtalálható a kapcsolódó információkkal együtt, pl.részletes gyógyszerleírások, a legközelebbi alap- vagy speciális ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók bázisa, közérthető betegségleírások, stb.

Az Egészségvonal 2021-ben fokozatosan átvette a koronavírus zöld számok és a koronavirus@1818.hu e-mail cím kezelését.

Az Egészségvonal közvetlenül nem vesz részt a sürgősségi betegellátással kapcsolatos feladatokban ezért kérik, hogy sürgősségi esetekben továbbra is a 112 egységes segélyhívó számot hívja.

Amennyiben életet veszélyeztető esetben mégis az Egészségvonalat tárcsázza, az Önnel kapcsolatba kerülő munkatárs azonnal és közvetlenül átkapcsolja Önt a 112-es segélyhívó számra.