Tavaly indult útjára a Gasztromegye videósorozat az interneten a Tolna Megyei Önkormányzat és a Civil Legátus egyesület jóvoltából. A produkció Tolna megye 109 települését járja végig és kóstol bele a helyi ízekbe és kultúrákba. A műsor először a Tolna Megyei Önkormányzat közösségi oldalán indult útjára, ám márciusban már saját felületet kapott, hiszen hatalmas népszerűségnek örvendett a kezdetektől.
„Én mindig azt tartottam szem előtt így a műsor kapcsán, hogy ne annyira mi magunk, hanem maguk a települések legyenek kiemelve.” – mondja Orbán Attila, a Tolna Megyei Közgyűlés alelnöke, aki a produkció egyik alappillére.
Eddig 28 településre látogatott el a Gasztromegye stábja és a következő években is folytatják majd kulturális körútjukat. De nem ez a műsor az első a gasztronómia témában, amivel a készítők foglalkoznak.
„Volt egy kezdeti próbálkozásunk, ami még Gasztroértékek címen futott és ott is már megfogalmazódott bennünk az elképzelés, hogy településről településre járunk és a helyiekkel fogunk főzni és bemutatjuk az ő ételspecialitásukat.” – fejti ki Tóth Róbert, a Gasztromegye egyik projektvezetője.
Minden adással arra törekednek a készítők, hogy az adott települést a lehető legjobban megismerjék a nézők és a lehető legtöbbet kihozzanak a műsoridőből. Ez egyre jobban lehetséges, hiszen a Gasztromegye mindennap jelentkezik újabb és újabb tartalmakkal, kulisszatitkokkal.
„Szívvel-lélekkel várnak bennünket. Tényleg nincs olyan település, aki erre rácáfolna.” – mondja Vizin Balázs, a Gasztromegye projektvezetője.
Kép: Gasztromegye Facebook oldala