Ünnepélyes keretek között fejeződött be július 16-án, szombaton az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. A mezőny csütörtökön reggel rajtolt el Balatonfüredről. Idén 516 hajó nevezett a tókerülő versenyre, fedélzetükön több mint 2500 vitorlázóval.
Színes volt az idei regatta
A több, mint 500 csapatból csupán 11 volt külföldi. 28 hajóosztály delegált csapatokat 92 ifjúsági és nyolc serdülő korú vitorlázóval a fedélzeten. A hölgyek körében úgy tűnik nem olyan népszerű ez a sport, 16 hajó indult női kormányossal és csupán két hajón voltak kizárólag hölgyek a csapattagok.
A Kékszalagról
Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyét először 1934-ben rendezték meg, azóta ez a Magyar Vitorlás Szövetség legnagyobb eseménye. A versenyzőknek egyszerre kell megküzdeni az ellenfelekkel és az elemek kihívásaival, próbára teszi kitartásukat és akaraterejüket. A legtöbb induló még a második napon is vízen van, hiszen igen különböző időjárási viszonyok fordulhatnak elő negyvennyolc óra alatt: vihar, szélcsend, eső és koromfekete éjszaka. Akármilyen eredménnyel zár egy csapat, a Kékszalagot teljesíteni és 48 órán belül célba futni komoly sportteljesítmény.
Csúcsdöntés
Rekordot is hozott a verseny, a Raiffeisen Fifty-Fifty nevű katamarán ugyanis 7 óra 13 perc 21 másodperc alatt teljesítette a több, mint 150 kilométeres távolságot, ezzel pedig megdöntötte saját, 2014-ben felállított időrekordját.
Baleset is volt idén
Péntek hajnal fél kettő környékén telefonos segítségkérés érkezett a vízimentőkhöz. A tihanyi kikötőnél felborult a Szamuráj Jack nevű hajó. Azonnal a helyszínre siettek és megkezdték a mentést, az öt fős legénységből senkinek sem esett baja.
Szekszárdiak a versenyen!
A FINAL FOUR nevű vitorlás több szekszárdi versenyzővel a fedélzetén kezdte meg a versenyt, mely idén sem szűkölködött a természeti elemek szeszélyeiben. Hol szélcsend uralta a tavat tükörsima vizet adva, hol erősebb szél kapta el a vitorlát szárnyakat adva a hajónak. A csapat a 136. helyen ért célba, mely az 516 nevezőt tekintve csodálatos teljesítmény! Gratulálunk!
Képek: a FINAL FOUR legénységétől