Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Tolna Megyei Kormányhivatalnál az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatás bevezetésével csökkennek az emberek adminisztrációs terhei a szolgáltató szektorban is.

Elektronikus adatközvetítőként fog funkcionálni

Az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatás név-, lakcím-, és elérhetőségi adatok változása, okmánycserék, valamint például költözésből, bérbeadásból adódó közműátírás esetén elektronikus adatközvetítő szerepet tölt be a lakossági ügyfelek, valamint a piaci szolgáltatók között.

Néhány gombnyomással végezhetünk

2022 januárjától a magánszemélyek kezdeményezhetik, hogy az állami nyilvántartásokban tárolt adataik változása esetén értesítést kapjanak azok a közművek és cégek, amelyekkel szerződésük van. Az ügyfeleknek így nem szükséges adatváltozásaik bejelentését személyesen megtenniük, hanem az e-bejelentő webes felületen, néhány gombnyomással, vagy a kormányablakokban nyújtott szolgáltatással végezhetik el az eddig időigényes feladatot.

További társaságok is igénybe vehetik majd

Az ingyenes szolgáltatás egy későbbi fejlesztési ütemben a szolgáltatói szféra további szereplőivel, így például bankokkal és biztosítókkal is kiegészül, valamint a természetes személyeken túl a gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók is igénybe vehetik majd.