Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Újabb területen lép egyet előre az online világ.  2022. január 01-től elektronikussá válik a vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárásokon túlmenően valamennyi, a hivatásos katasztrófavédelmi szervnél intézhető hatósági eljárás.

Többirányú elérhetőség

A „Mezőgazdasági Vízhasználat Információs és Ellenőrzési Keretrendszer kialakítása” elnevezésű projekt jelentős informatikai fejlesztéssel biztosít elektronikus ügyintézést valamennyi ügyfél részére,.

E mellett meghagyták a hagyományos papíralapú eljárás választásának lehetőségét a természetes személyek számára.

Jövőre  valamennyi hatósági engedélykérelem és mellékletei az Integrált Hatósági Rendszeren  elektronikusan nyújthatók be.

Fizetni is hasonló módon lehet

A szükséges díjak befizetése az elektronikus fizetési és elszámolási rendszeren  teljesíthető.

Ezzel a fejlesztéssel megvalósul az elektronikus kapcsolattartás hatóság, ügyfél és szakhatóságok között.

Mivel rendszer bevezetésével csökkennek az ügyféli adminisztrációs terhek, létrejön az „egykapus” hatósági ügyintézés. A papíralapú és e-papír ügyintézést felváltják az elektronikus munkafolyamatok mások mellett a tűzvédelem, piacfelügyelet és a  veszélyesáru-szállítás terén.

fotó: pixabay