Újabb területen lép egyet előre az online világ. 2022. január 01-től elektronikussá válik a vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárásokon túlmenően valamennyi, a hivatásos katasztrófavédelmi szervnél intézhető hatósági eljárás.
Többirányú elérhetőség
A „Mezőgazdasági Vízhasználat Információs és Ellenőrzési Keretrendszer kialakítása” elnevezésű projekt jelentős informatikai fejlesztéssel biztosít elektronikus ügyintézést valamennyi ügyfél részére,.
E mellett meghagyták a hagyományos papíralapú eljárás választásának lehetőségét a természetes személyek számára.
Jövőre valamennyi hatósági engedélykérelem és mellékletei az Integrált Hatósági Rendszeren elektronikusan nyújthatók be.
Fizetni is hasonló módon lehet
A szükséges díjak befizetése az elektronikus fizetési és elszámolási rendszeren teljesíthető.
Ezzel a fejlesztéssel megvalósul az elektronikus kapcsolattartás hatóság, ügyfél és szakhatóságok között.
Mivel rendszer bevezetésével csökkennek az ügyféli adminisztrációs terhek, létrejön az „egykapus” hatósági ügyintézés. A papíralapú és e-papír ügyintézést felváltják az elektronikus munkafolyamatok mások mellett a tűzvédelem, piacfelügyelet és a veszélyesáru-szállítás terén.