Már a vr-világban jártas emberek is megtapasztalhatták, hogy mennyire valóságos tud lenni, amikor leesel a tetőről, vagy lelőnek, és azt a világot egy szemüveggel érjük el. De van ennél tovább is!
A gamerruhák új generációjában kifejlesztettek egy olyan haptikus mellényt, amely innovációs díjat is nyert, már azt is lehetővé teszi, hogy a felhasználók valódi fizikai érzeteket tapasztaljanak meg, miközben elmerülnek valamelyik játékban, vagy valamelyik jövőbeli virtuális univerzumban.
A vezeték nélküli gamermellény platformtól függetlenül bevethető, csatlakoztatható PC-hez, mobilhoz, konzolhoz és VR-hoz is. A légáteresztő, elasztikus anyagból készült ruhadarab minden testtípushoz illeszkedik, és akadálytalan mozgást biztosít. A Sensations Technology-nak köszönhetően a bevállalós gamerek a saját bőrükön érezhetik azt, ami a kerekterükkel történik – legalábbis egy bizonyos szintig –, és ez nem csak a kellemes élményekre vonatkozik. A 30-féle érzetet magában foglaló ruhadarabot viselve minden ütést, lökést, vágást és harapást át lehet élni, meg lehet tapasztalni, milyen érzés a szabadesés, vagy milyen egy száguldó autóban utazni.
Belehalni azért nem kell a virtuális világ kihívásaiba, a felhasználók személyre szabhatják élményeiket és tűrőképességüket a ruhához fejlesztett alkalmazáson keresztül. Az érzetek intenzitása testreszabható, az is be lehet állítani, melyik izomban mennyire legyen erős az inger. Ezt elég egyszer megtenni, mert az alkalmazás elmenti az értékeket, amelyek természetesen újrakalibrálhatók, ha a gamer túlzottan erősnek érzi a testi megtapasztalásokat. Arra is van lehetőség, hogy teljesen kikapcsolja a testérzetet.
Érdemes más szempontból is vizsgálni a „ruhadarabot”. Az ugyanis, hogy ilyen szinten bevonódnak a játékba, megváltoztathatja a gamerek viselkedését és a játékokhoz való viszonyát. Egy virtuális paintball-játékban például tényleg fájdalmas lehet, ha eltalálják a játékost, attól függően, hogy hogyan és hol lőnek rá, és nem kizárt, hogy a valós fájdalomtól való félelem hatására egészen másképp játszanak a résztvevők, mint akkor, amikor a sérüléseket csak a pontszámok bánják.