Csaknem nyolcvan divat- és designmárka munkáit mutatta be tavaly a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által megvalósított Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozat két nemzetközi és három magyarországi eseményen.

Több tízezrek voltak kíváncsiak az alkotókra

A 2021-ben először megvalósított programsorozaton résztvevő alkotók először Párizsban és Milánóban, majd Magyarországon bizonyíthatták tehetségüket több tízezer forgalmazó, szakember és érdeklődő előtt. Divatbemutatók, lakberendezési kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, digitális konferencia és számos egyéb színes program tette még izgalmasabbá a tavalyi őszt, platformot teremtve ezzel a magyar tervezők bemutatkozásának.

Szeptemberben a párizsi Maison&Objet lakberendezési szakkiállításon, ezt követően pedig a Milánói Divathéten tűntek fel a magyar márkák

Októberben Magyarországon folytatódtak a programok: második alkalommal nyitotta meg kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, ezt követően a 2022-es tavaszi-nyári divattal ismerkedhettek meg az érdeklődők a Budapest Central European Fashion Week keretében. Végül a Budapest Fashion & Tech Summit divatipari konferenciával zárult a tavalyi programsorozat.

Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője elmondta: "regionális és nemzetközi viszonylatban egyaránt hatalmas előrelépés volt számunkra az elmúlt időszak, mellyel sikerült szorosabbra fűzni V4-es kapcsolatainkat és megszilárdítani régiós szerepünket"

A Maison&Objet designvásáron tíz magyar alkotó designremekei keltették fel a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését. A designerek mintegy hatszáz szakmai kontakttal lettek gazdagabbak, és azóta a megrendelések ügyintézésének fázisában tartanak. A magyar standról készült kisfilmet eddig csaknem 30 ezren tekintették meg.

 

Kép: kultura.hu