Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A ma már egyre nagyobb népszerűségnek örvendő e-sport erősítése volt a központi témája a január 19-én, szerdán reggel a Városi Sportcsarnokban történt tárgyalásnak. Dr. Varga István, a PTE-KPVK egyetemi adjunktusa, és Tóth Imre, a Szekszárdi Gamer Egyesület elnöke kereste fel Scherer Tamást, a Szekszárdi Sportközpont Nkft. sportkoordinátorát ötletével, miszerint városunk remek lehetőségeket kínálhatna a helyi fiataloknak, a hátrányos helyzetűeknek, és akár a csellengő-kallódó tiniknek is az e-spot gyakorlására.

Na de mi az az e-sport?

Definíció szerint két vagy több játékos játszik egymással, akik tudásukat vagy képességeiket felhasználva, megpróbálják legyőzni a másikat egy választott videojátékban. A játék lehet sportszimulátor, stratégiai játék, vagy akár harci ütközet is. A lényeg csak az, hogy a vetélkedés ne a gép, hanem egy másik játékos vagy csapat ellen történjen. A sikeres az lesz, amelyik játékos vagy csapat nagyobb tudással rendelkezik a játékról, vagy jobb a stratégiája, esetleg épp jobbak a reflexei.

Megosztott feladatok

A közös projektben szerepet kapna a PTE Szekszárdi Kara a kutatás, szakdolgozati téma hirdetés, konferencia szervezés terén, az egyesület a foglalkozásokat, rendezvényeket irányítaná, a sportközpont pedig segítene ezek koordinálásában, megszervezésében. Szeretnék bevonni a projektbe a helyi önkormányzatot is.

A sportközpontban tervben van egy Gamer Expo, amely remek alkalom lesz a projekt lendületbe hozásához.

Képek: Szekszárdi Sportközpont, 24.hu