Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Bemutatkoznak a Dienes-játékok a Visionary Scientists konferencián.  Október 11-én New Yorkban rendezik meg a Visionary Scientists konferenciát, amely a tudományos innováció és a játékos tanulás közötti kapcsolatot állítja a középpontba. 

A rendezvény célja, hogy bemutassa, hogyan lehet a kreativitást, a játékot és a tudományt ötvözni az oktatásban és ezek miként formálhatják a jövő generációit.

A New York-i Magyar Főkonzulátus és a támogatók széles köre által szervezett eseményen a világ élvonalbeli gondolkodói és kutatói osztják meg tudásukat.

A konferencia központi témája a matematika

Valamint a stratégiai játékok szerepe az oktatásban, különös tekintettel az élményszerű tanulásra. Az esemény egyik különleges eleme a Dienes-játékok bemutatkozása, amelyek Dienes Zoltán innovatív matematikai oktatási módszereit modernizálják. 

A Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának munkatársai a konferencián bemutatják, hogyan lehet a játékos tanulást beépíteni a matematika oktatásába, hogy az élvezetes és hatékony legyen a diákok számára.

A rendezvényen Rubik-kocka nemcsak mint játék, hanem mint tudományos eszköz is szerepet kap, amely az absztrakt gondolkodás és a problémamegoldás fejlesztésére szolgál. A The New York Times-ban többször idézett Lauren Rose (Bard College) előadást tart arról, hogyan lehet a Rubik-kockát az oktatásban hasznosítani, Cindy
Lawrence, a manhattani Matematika Múzeum (MoMath) ügyvezetője pedig a játék és a matematika tágabb összefüggéseit tekinti át. A játékok bemutatást a szintén magyar fejlesztésű Rubik’s Gridlock egészíti ki. A további programok között szerepel egy beszélgetés Polgár Judittal, a sakk, mint stratégiai játék tanulásra gyakorolt hatásáról, valamint egy különleges bemutató, ahol 1000 Rubik-kockából összeállított mozaikot építenek.

A Dienes-játékok nemzetközi porondon történő bemutatkozása különleges lehetőség arra, hogy a világ felfedezze, milyen kreatív és úttörő módon lehet élményszerűvé tenni a matematika oktatását.