Oktatóvideót készített a Gazdasági Versenyhivatal. Ezzel támogatják a kereskedőket abban, hogy az árak feltüntetése szabályszerű legyen, így a vásárlók könnyebben eldönthetik, valóban megéri-e megvásárolni a kiszemelt terméket.
A GVH közleménye szerint a videó szorosan kapcsolódik ahhoz a kampányhoz, amelyet a hivatal az idei Black Friday akciók időszakában indított a közösségi oldalán. Emlékeztettek arra, hogy május 28-a óta minden hazai kereskedőnek egyértelműbb előírások szerint kell feltüntetnie az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók minden fontos információt megkapjanak az akciós ajánlatokról.
A hatóság a jogszabály-változásokat követően egy átfogó gyorselemzésben azt vizsgálta, hogy egy mintaként kiválasztott, gyakori árleszállításokat és kupon-akciókat tartó szektor szereplői (a ruházati termékeket forgalmazó hazai webshopok) milyen lépéseket tettek a fogyasztók megfelelő tájékoztatására. Az eredmények alapján a Gazdasági Versenyhivatal a kereskedőknek több javaslatot fogalmazott meg, amelyeket egy videóban foglaltak össze. A kisfilm pozitív és negatív példákon keresztül mutatja be a megújult jogi követelményrendszert, egyúttal segítséget nyújt a gyorselemzés során feltárt, jellemző problémák kiküszöböléséhez.
A GVH úgy látja, ha a vállalkozások megértik, átlátják a szabályokat, elkerülhetik a megtévesztő akciókból fakadó fogyasztói és hatósági jogvitákat. Jól járhatnak a vásárlók is, akik a jobb áttekinthetőségnek köszönhetően könnyebben tudják értelmezni az akciókat a boltokban és a webáruházakban.