Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A NAV támogatja a figyelmetlenség miatt hibázó adózókat, de a szándékos mulasztókat szigorúan ellenőrzi, adótartozásaikra követelésfoglalást is indíthat. A NAV, az adatvagyonát hasznosítva, úgynevezett desk audit elemzéssel vizsgálja az adózók áfa-visszaigényléseit, és a beszállító partnereiket is figyelemmel kíséri.

Egy desk audit elemzésben a NAV munkatársai észlelték, hogy a beszállító partner több hónapra nem nyújtotta be az áfabevallásait.

A hivatal támogató eljárást indított a bevallások mielőbbi pótlására, ami eredményesen zárult. Később azonban a partner az esedékes bevallásokat ismét nem nyújtotta be.

Az eljárást megelőző kockázatelemzés arra is rávilágított, hogy a cég folyamatos működése mellett adóhátralékot halmozott fel.

Az Online Számla rendszerben szereplő, kiegyenlítetlen számlákra követelésfoglalást indított, ami több milliós bevételt jelentett a költségvetésnek. Az áfa-visszaigénylések desk audit elemzéssel eredetileg vizsgált társaság később arról tájékoztatta a hivatalt, hogy a kétes adóügyei miatt a szállítójával megszüntette az üzleti kapcsolatot.