Az elmúlt napokban több Google Drive felhasználó is ugyanarra a rendszerhibára kezdett panaszkodni. Állításuk szerint egyik pillanatról a másikra azt tapasztalták, hogy valamiféle bug miatt 2023 májusi állapotra állt vissza a felhőtárhelyük tartalma.
Mint kiderült, ebben személyes és üzleti felhasználói fiókok is érintettek, az áldozatoknál nyomtalanul eltűnt minden, amit az említett időpont után frissítettek vagy töltöttek fel. A károsultak tehetetlenek, csak hibajegyeket tudtak nyitni a szolgáltatás támogatási rendszerében.
Annak is utánanéztek, az eltűnt fájlok nem kerültek-e át a lomtárba, vagy máshová, de senki sem tapasztalta ezt. Olyan is volt, aki azt mondta, az utóbbi három hónapan feltöltött adatai vesztek el, míg mások szerint fél évnyi adatuk lett oda.
Érdemes lehet más eszközön is tárolni az adatokat
Úgy tűnik, egyelőre nem sikerült megoldani a problémát, legalábbis eddig nem érkezett arról hír, hogy bárkinek sikeresen visszaállították volna az adatait. A felhasználók abban bíznak, hogy rövid időn belül sikerül kijavítani a hibát.
A lap megjegyzi, az ilyen helyzetek elkerülésére érdemes legalább egy helyi mentést tartani a felhőben tárolt állományokról, a számítógépre való szinkronizálásuk mellett érdemes azokat pendrive-on vagy egyéb külső adattárolón is őrizgetni.
Ez persze némi extra munkával jár, hiszen rendszeresen gondoskodni kell a biztonsági másolat aktuális állapotban való tartásáról, a használt külső meghajtó titkosításáról. Cserébe viszont nem lesz baj, ha efféle helyzet adódik a használt felhőtárhelynél.