Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Havonta több mint 400 ezer forintos fizetésért érkezett Magyarországra az a 23 fülöp-szigeteki buszsofőr, akik az Arrivabus Kft. budapesti buszos szolgáltatónál fognak dolgozni a következő két évben. Anyanyelvükön kívül angolul is beszélnek, ám a következő hetekben intenzív magyartanfolyamon is részt fognak venni.

Mint kiderült, a családjuk nélkül érkező sofőrök két hónapig tartó kulturális és szakmai továbbképzésen vesznek részt, s majd csak januárban fognak munkába állni, ha sikeresen elvégzik a szakmai képzést, megszerzik az európai GKI-engedélyt, illetve megfelelnek a pályaalkalmassági vizsgálaton .
 

Az őket alkalmazó cég célja, hogy mire munkába állnak, képesek legyenek válaszolni az utasok kérdéseire, könnyedén tudjanak kommunikálni a központi diszpécserekkel és a váratlan helyzetek, műszaki hibák vagy balesetek se okozzanak gondot számukra. Mondjuk arról még nem esett szó, hogy a magyaroknál jellegzetes közlekedési jelzések teljesen másképp vannak a filippino népcsoportnál, így pl. amikor mi villantunk a szembejövőnek, akkor előzékenyen jelezzük, hogy beengedjük a sorba, kanyarodjon csak be, vagy a gyalogosnak így jelezzük, hogy keljen csak át nyugodtan a zebrán, az náluk pont az ellenkezőjét jelenti: vagyis azért villantok, mert nem fogok megállni! Az, hogy hány kisnyúgdíjas lesz elütve emiatt, még nem megbecsülhető!

A jelentős munkaerőhiány miatt a Soproni Szociális Intézmény úgy határozott, hogy 270 fő dolgozója mellé 20 fő thai munkaerőt kölcsönöz, akik a képzett magyar személyzet mellett, az ő munkájukat segítve, a felügyeletük alatt fognak dolgozni.

Az új nővérek azóta munkába is álltak, a beszámolók szerint kedvesek, segítőkészek és szorgalmasak. Ám a magyar nyelvtudás hiánya jelenleg is sok nehézséget okoz, egyelőre fordító programokkal próbálnak kommunikálni.