Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Örök kérdés, hogy mennyi folyadékot fogyasszunk. Mi a helyzet, ha még egy pocaklakó is növekszik bennünk?
A várandósok testhőmérséklete már eleve egy kicsit magasabb, a vérkeringésük fokozottabb, így a külső hőmérsékletből származó plusz hő miatt még rosszabbul viselhetik a meleget. Ám ha nem viszünk be a szervezetünkbe elég folyadékot, a kánikulában nagyobb eséllyel kerülhetünk dehidratált állapotba.

Ez a terhesség során megelőzendő, hiszen rendkívül veszélyes lehet, olyan kellemetlen tünetek léphetnek fel, mint a szédülés, fejfájás, vagy akár ödéma is, sűrűbbé válhatnak a Braxton-Hicks összehúzódások (jóslófájások). Sőt, súlyos esetekben a hőkimerültség születési rendellenességeket vagy placentaproblémákat is okozhat.

Biztonságos strandolás, ödéma csökkentése

Azt javasolta, hogy a terhesség alatt minimum 2 liter folyadékot fogyasszon a kismama, míg nyáron ennél is többet, 2,5-3 litert. Hozzátette, ezt nem csak vízből lehet fedezni, ebbe a levesek, gyümölcsök fogyasztása is beleszámít. Viszont a kávé és tea vízhajtó hatású, így ezek fogyasztását jobb mérsékelni.

A strandolás kapcsán a szakértő arra utalt, sose feledkezzünk el a magas faktorszámú naptejről, a legnagyobb melegben (11 és 16 óra között) pedig lehetőleg árnyékban tartózkodjunk, ami a kismamákra is igaz. Mint ahogy az is, hogy csobbanás után érdemes száraz fürdőruhát venni, hiszen a meleg, nedves környezetben megnő az intimfertőzések veszélye, amelyekre a várandósok eleve hajlamosabbak.

De arra is kitért, hogy a terhesség során gyakori probléma a lábak ödémája, ami olyan zavaró tüneteket okozhat, mint a nehézláb-érzés, zsibbadás, fájdalom. Mindez a nyári melegben súlyosbodhat az erek tágulása miatt, így ilyenkor érdemes felpolcolni a lábakat, kompressziós harisnyát hordani, valamint bőséges mennyiségű folyadékot fogyasztani.