Új áruforgalmi repülőtér és gyorsvasút épül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar között annak érdekében, hogy az egyre növekvő utasforgalmat kezelni tudja a repülőtér. Felújítják és kiszélesítik a jelenleg is használatos gyorsforgalmi utat is.
Budapesten évente átlagosan 14 százalékkal nő az áruforgalom, ami tavaly 300 ezer tonna árut jelentett; az személyszállításban pedig több mint 17 és fél millió utast regisztráltak Ferihegyen.
A tervek szerint új nyomvonal csak Kőbánya és a repülőtér között épülne és a légikikötőt az országos vasúti infrastruktúrába kapcsolnák.
Az új cargo repülőtér megépítésére azért van szükség, mert a Budapest Airport lassan eléri évi 400-450 ezer tonna éves forgalmának felső korlátját és az utasszállító forgalom növekedésével már nem jut szabad idősáv a légiáru-forgalom számára.
(Fotó: Budapest Airport közösségi oldala)