A népszerű turistalátványosság pálya- és járműrekonstrukciója a Turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztése II. ütem forrásából, 346 millió forint vissza nem térítendő támogatásból történt.
A munkák során az Almamelléki ÁEV teljes nyomvonala megújult, beleértve a kitérőket, megállóhelyeket, útátjárókat, az átereszeket és a vízelvezető rendszert. Felújították a teljes gördülőállományt is, sőt, még új panorámakocsit is üzembe helyeztek. Ez utóbbi egy MASZOLAJ típusú vasúti járműalváz átépítésével született meg. (A Magyar-Szovjet Olajipari Rt. által a negyvenes évek végén gyártott járművek a kisvasút jellegzetes szállítóeszközei voltak.)
A kisvasút rekonstrukcióján túl a vonal kiindulópontja, a régi almamelléki vasútállomás is megújult. Ez a Kaposvárt és Szigetvárt egykor összekötő, a hetvenes években felszámolt normál nyomtávú vasútvonalhoz tartozott. A bájos, jellegzetesen Monarchiás állomásépületben felfrissítették a vasúttörténeti bemutatóhelyet, és a környék egykori birtokosa, Báró Biedermann Rezső korát látványos makettek, körbejárható terepasztal, érintőképernyős terminálok, interaktív játékok és ismertető anyagok idézik meg. Mindezek mellett megépült egy fedett, könnyűszerkezetes kültéri váró, valamint kültéri kiállítási elemmel bővült az állomásépület környezete.
A kisvasút felújítása igazi értékmentés!
A Zselici Csühögő, hivatalos nevén az Almamelléki Állami Erdei Vasút az ország két 600 mm-es nyomtávú kisvasútjának egyike (a másik a Börzsönyben, Kemencén található). Története a 20. század elejére nyúlik vissza: az 1900-ban épült Kaposvár–Szigetvár vasútvonalhoz Biedermann Rezső egy évvel később építtetett keskeny nyomközű vasútvonalat. Az egykor Almamelléket, Lukafát és Sasrétet összekötő hálózat elsősorban az itt kitermelt fa nagyvasúthoz szállítására szolgált, de komoly személyforgalmat is bonyolított, például a környékbeli gyerekek ezzel közlekedtek a Sasréten létrehozott iskolába.
A Kaposvár–Szigetvár vasútvonal megszüntetésével a kisvasút is veszített jelentőségéből, gazdasági funkciója 1991-ben megszűnt, de a Sasréti Erdei Iskola miatt jelentős turistaforgalmat bonyolított. Éppen ezért különösen fontos a most lezajlott felújítás, amely a Mecsekerdő Zrt. turisztikai beruházásainak fontos eleme.