Négy százalékkal maradt el a termelés az előző évihez képest 2021-ben, de még így is csaknem 108 ezer Suzuki készült a vállalat esztergomi gyárában.
A csökkenést a globális chiphiány számlájára írja a cég, amely ugyanakkor 6 százalékkal, több mint, 1,75 milliárd euróra növelte nettó árbevételét. Mindez természetesen az értékesített autóknak is köszönhető: tavaly 120 164 járművet adatk el, ebből mintegy 113 ezer az esztergomi gyártósorokról gördült le. A teljes értékesítés 86 százalékát, egészen pontosan 103 247 kocsit, a világ 123 országába exportáltak. Az idei évvel kapcsolatban a vállalat vezetői úgy nyilatkoztak, hogy az iparágat sújtó globális problémák miatt az értékesítési darabszám a tavalyi alatt maradhat.
Atsumi Masato vezérigazgató elmondta: a Suzuki a koronavírus okozta válság időszakát arra használta, hogy fejlesztéseket hajtson végre a gyártástechnológiában. Megerősítette, hogy a cég elkötelezett a zöldebb jövő iránt, korábban bejelentett céljaiknak megfelelően 2050-re karbonsemleges üzemekkel és portfolióval fognak rendelkezni. 2025-től megjelennek az elektromos modellekkel, és 2030-tól egyre növelik ezek részesedését a kínálatban. Urbán László vezérigazgató-helyettes pedig azt emelte ki, hogy a Suzuki piaci pozíciója megtartása érdekében jelenleg arra koncentrál, hogy a hibridmeghajtás teljes modellskáláján elérhető legyen, így a márka széles fogyasztói réteg számára maradjon hozzáférhetővé. A Suzuki egyébként 2021-ben minden nehézség ellenére megtartotta vezető szerepét a magyarországi újautó-piacon, részesedése eléri a 14,48 százalékot a személyautók között.
A vállalat 2021-ben 92,9 millió euró beruházást hajtott végre Esztergomban, az idén pedig mintegy 100 millió eurót fordítanak fejlesztésekre. Adózás utáni nyereségük elérte 48,8 millió eurót 2021-ben, a 2020. évi 20 millió euró után. A Magyar Suzuki a korábbiaknak megfelelően ezúttal sem fizet osztalékot, a nyereséget pedig beruházásokra fordítja.