Belátható időn belül a teljes kiskereskedelmi forgalom 14-15 százaléka az online kereskedelemé  lehet. Minden évben  növekszik az online vásárlások aránya a kiskereskedelmi szektor kárára. A koronavírus járvány hatására az elmúlt két évben előbb 45, majd további 30 százalékkal bővült a hazai e-kereskedelem.

Fordult a kocka

A GKI adatai szerint, idén és a következő években további 20-25 százalékos növekedést érhet el az online térnyerés. 2021-ben itthon  az internetes kereskedelem hazai bruttó forgalma meghaladta az 1200 milliárd forintot. Magyarországon mintegy hatmillió aktív internetező van, akik közül, több mint a fele rendszeres online vásárló is.

A vírus előtti időszakban, egy átlagos magyar internetes vásárló évente 10-11 szer rendelt online, ez a szám a világjárványnak köszönhetően mára megközelíti a 20 alkalmat.

Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy a napi fogyasztási cikkek beszerzésének aránya is meredeken ível felfelé, élen az élelmiszerrel. Ha ez az ív folytatódik, akkor két-három éven belül elérheti a műszaki és ruházati cikkek, ajándékok és könyvek vásárlásának mértékét.  

fotó: pixabay