Középpontban a borturizmus

6 hetes őszi kampányt indít a Magyar Turisztikai Ügynökség, hogy jobban megismerje mindenki, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei. A kampányhoz 6 különböző, borrégiónként más és más hirdetés készült, ezek jelennek majd meg az óriásplakátokon, nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában. Image filmet is készítettek a népszerűsítésre, melyben megjelenik a szüreti időszak a boron, gasztronómián és borvidékeken keresztül.

 

"Az MTÜ elkötelezett a borturizmus és annak széles körű népszerűsítése iránt. Fontos eleme a gasztronómiának, és kiemelkedő szerepe van az országimázs-formálásban is. Az idei kampány újdonsága, hogy a korábbi nyári kampányhoz hasonlóan, adatvezérelt eszközökkel szólítja meg a különböző célcsoportokat, így például az egyre markánsabb szegmenst képviselő fiatal korosztályt is.”

– emelte ki a Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese.

Régiónként új arculat

Idén ősszel tehát érdemes új szemmel felfedezni Magyarországot, és még jobban megismerni, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei. A borrégiók saját arculatát használja majd az MTÜ a hazai borturizmus népszerűsítésére. Az új logókat, szlogeneket, üzeneteket minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken.

 

"Fontos újítás, hogy mostantól a borvidékeket felölelő 6 borrégió szerepel a marketingben, amelyek egységes logika mentén kaptak itthon és a nemzetközi piacon is jól kommunikálható, az adott régió jellegzetességeit erősítő arculatot. A borturizmus egyre fontosabb részét képezi az országmárkának, a fókusz a teljes desztinációs élménycsomagon van. Ennek mentén újult a bor.hu is.”

– hangsúlyozta Gál Zsombor, az MTÜ borturisztikai szakértője.

A hat borrégió és a hozzájuk rendelt új szlogenek az alábbiak szerint alakultak:

Balaton borrégió: Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen

Duna borrégió: Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen

Felső-Magyarország borrégió: Hegyek, borok, történelem és Te személyesen

Felső-Pannon borrégió: Hit, bor, kultúra és Te személyesen

Pannon borrégió: Völgyek, borok, napfény és Te személyesen

Tokaji borrégió: Dűlők, borok, örökség és Te személyesen

Szekszárdi borvidék

A Pannon borrégió talán legérdekesebb helyzetben lévő borvidéke. Borai ismertségben nem maradnak el Villány mögött, de a borturisztikai lehetőségeknek mégis csupán elenyésző százalékát használják ki. A borvidék etnikailag hasonló vidéken fekszik, mint a Pécsi, a Tolnai vagy a Villányi.

A Duna-Dráva és a Balaton által határolt országrész 7800 hektárnyi területén négy borvidék – a Pécsi, a Szekszárdi, a Villányi és a Tolnai – alkotja a Pannon borrégiót. Jellemző szőlőfajtái a cabernet sauvignon és franc, a merlot, különlegességei a cirfandli és a kadarka.

Az országnak ez a része, a Balatontól délre fekvő területek egyértelműen lágyabb savakat és érettebb, kiegyensúlyozottabb kékszőlő-termést jelentenek, mint a Balaton vonalától északra fekvő borvidékek. A fehérborok itt már kevésbé vibrálók, inkább lágyak, szelídek.