A műsorfogyasztás felét a sorozatok, a filmek és a szórakoztató műsorok nézésére fordítottuk, de többet néztünk híreket is. Naponta átlagosan 133 db reklámfilmmel találkoztunk, ami időben 33 percnyi reklámnézést jelentett.
Étel, nyugtató, sör
A sugárzott reklámok napi átlagos száma a Covid első hulláma idején erősen visszaesett a korábbi évekhez képest, de egy évvel később már vissza is tért a korábbi trendekhez, meghaladva a járvány előtti értéket. 2022. április 1 – június 30. között naponta átlagosan 40 132 db szpot került adásba. Ez 1 953 db reklámmal kevesebbet jelent 2021 ugyanezen időszakához képest, viszont még mindig 12 908 db reklámmal többet, mint 2020-ban, közvetlenül a járvány kitörése után.
Egy fő naponta átlagosan 33 percnyi, vagyis 133 db reklámot látott, ami 2 db reklámfilmmel, időt tekintve pedig 1 perccel kevesebb, mint 2021 azonos időszakában, míg 2020-hoz képest 8 perces növekedést és 33-mal több megnézett reklámot jelentett. Emellett viszont a naponta elért nézők száma továbbra is csökken: 5,54 millió 200 ezerrel kevesebb, mint 2021-ben, és 321 ezerrel kevesebb, mint 2020-ban. A teljes, össz-tévépiaci GRP értéke idén 872 ezer volt, ami 34,5 ezerrel kevesebb, mint tavaly, ugyanakkor 179 ezerrel több, mint a jáványidőszak elején.
A termékosztályok között vezet az Élelmiszerkereskedelem, utána érkezik a Fájdalomcsillapító/nyugtató kategóriája, a harmadik helyen pedig a sörök állnak.
Aki tévézik, az sokat tévézik
Az elért nézők száma – akik egy átlagos napon legalább egy percet tévéztek – a tavalyi 6,29 millióról 6,13 millióra mérséklődött, ugyanakkor aki a tévénézés mellett döntött, naponta átlagosan 6 óra 31 percet el is töltött a képernyő előtt, ami 5 perccel több mint egy évvel korábban. Emellett jellemzően továbbra is a fatal 15-29 éves korosztály tévézik a legkevesebbet (egy fő naponta átlagosan 2 óra 21 percet), a 60 feletti pedig a legtöbbet (7 óra 19 percet). Iskolázottság szerint a diplomások tévéznek kevesebbet (1 perc híján 4 órát), a nemi eloszlás szerint pedig a nők vezetnek (4 óra 54 percet, ami körülbelül félórával több a férfiakhoz képest).
Még mindig élőben tévézünk
Hiába adott a technológia, az időeltolásos tévézésre (Time-shifted Viewing, TSV) alkalmas készüléken is jellemzően a sugárzással egy időben nézik a műsorokat az emberek. A rögzített műsorok későbbi visszanézésének aránya évek óta nem változott sokat.
Nem meglepő módon magasabb hírfogyasztást hozott a háború
A tévézésre szánt idő
• legnagyobb részét – 36,2% – az általános szórakoztató csatornák csoportja vitte, ők naponta átlagosan 4,6 millió nézőt értek el
• a sorozat csatornák a tévénézési idő 10%-át tették ki, ami 2,1 millió nézőt jelentett
• a sorozatokhoz hasonlóan teljesítettek a filmcsatornák is – 10,2%-al és 2,5 millió nézővel
• közel ugyanezt a számot tudták hozni a hírcsatornák is: a 9,1%-os közönségarány 1,6 százalékponttal magasabb a tavalyinál, a napi átlagos elérés pedig 2,24 millió fő (ez nem sokkal magasabb a tavalyi 2,23 millióhoz képest), emellett az elért nézők átlagosan 15 perccel több időt (körülbelül másfél órát) szántak a hírcsatornák műsoraira
• a gyerekcsatornák 4,6%-os közönségarány mellett 1,14 millió főt, a sportcsatornák pedig 4,7% mellett 1,42 millió főt értek el – mindkét szám valamivel alacsonyabb a tavalyinál, de mindkét műfaj esetében aki nézte a csatornákat, kicsit több időt is fordított rájuk
• az egyéb kategória (idetartoznak a videójátékok és a tévékhez csatlakoztatott eszközök, a SmartTV funkciók, de a streaming is) 1,5%-os növekedéssel összesen 14%-os közönségarányt hozott, amivel 4,66 millió nézőt ért el
A Nielsen megjegyzi, hogy az arányok és értékek nagyban eltolódhatnak egyes korosztályok vagy nemek esetében. Például a 18 év alattiaknál az egyéb kategória összesen már 37%-ot vitt el.
Forrás: Nielsen Közönségmérés.
Még mindig sokat tévézünk!
Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Jelentősen nőtt a hírműsorokra szánt idő és alig egy perccel kevesebbet – 4 óra 41 percet – néztünk tévét, mint egy évvel korábban. A Nielsen Közönségmérés 2022 második negyedévét vizsgálta.
NEKED AJÁNLJUK
„György nem alszik”
Újra próbálkozott az online csaló. Azért tesszük ezeket közzé, hogy beszélgessetek róla főleg idősebb hozzátartozóitokkal, ismerőseitekkel. Ne vállj áldozattá! "Üdvözlettel kedves! A nevem Mr. George. Ezt az...