Új pénzügyi ismeretterjesztési kvízjátékokkal, valamint tematikus internetes aloldallal készül a jegybank a karácsonyi időszakra.
„A hitel nem ajándék” kampány célja a felelős kiadástervezés, vásárlás és – szükség esetén – kölcsönfelvétel elősegítése annak érdekében, hogy ne „ajándék” hitellel terheljük meg a karácsonyi ünnepeket. Az egyre összetettebb online vásárlási környezetben és a kiberbűnözők fokozódó aktivitásával szemben kiemelt cél a fogyasztók pénzügyi és digitális tudatosságának erősítése is.
A kérdések segítenek átgondolni pénzügyeinket
Ezen túl felmérni, hogy megfelelő pénzügyi ismeretekkel felvértezve készülünk-e az ünnepekre.
„Az MNB arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy már az ünnepi bevásárlások előtt készítsenek költségvetést, amely figyelembe veszi az ajándékokra, dekorációkra, ünnepi menükre és programokra szánt összegeket”
– írja oldalán a kiberpajzs.
Az év végi időszakban sokan igényelnek rövid lejáratú, kisebb összegű hiteleket is a karácsonyi kiadások fedezésére. Ez esetben azonban fontos, hogy alaposan mérlegeljük a kölcsön igénybevételének feltételeit.
(fotó: pixabay)