A Balatonfüredi Borheteken mutatkozik be a Magyar Bormarketing Ügynökség első belföldi kampánya, a Buborékok Nyara. Ennek célja a magyar fröccs, pezsgő, habzóbor és a bor- és pezsgőkoktélok népszerűsítése.

" A kampányuk az Y és Z generációk tagjait célozza meg, lebontva a borral kapcsolatos előítéleteket, megmutatva annak friss és innovatív arcát, és felhívva a figyelmet a kulturált borfogyasztásra"

– fogalmazott Rókusfalvy Pál, az esemény fővédnöke.

Az alkoholos termékeken belül a bor 23 százalékos részesedéssel csak a harmadik a piacon a sör (40 százalék) és a tömény italok (30 százalék) mögött. A Balatonnál fontos jelentősége van a borturizmusnak.  

Az augusztus 4–27. közötti Balatonfüredi Borheteken a Balatonfüred-Csopaki Borvidék 24 borásza 30 fajtából csaknem 300 féle bort kínál a Tagore sétányon.

(fotó: Katona Tibor / MTI)