A közelmúltban feltárt online vásárlásos rejtett előfizetési csalás után a Magyar Nemzeti Bank fogyasztói jelzések alapján ismét egy új kibercsalási módszerről értesült.
"A bűnözők az elmúlt napokban a jegybank nevében keresték meg telefonon az ügyfeleket, azt állítva, hogy a hazai bankokra vonatkozó ügyfél-elégedettségi kérdőíves felmérést végeznek"
– hívja fe rá a figyelmet oldalán a kiberpajzs. Az ügyfelektől megtudakolták azok számlavezető hitelintézeteinek nevét, illetve rögzítették e-mailes elérhetőségüket is.
Adathalász e-mailt kaptak az ügyfelek
Az MNB nevében, amelynek mellékelt hivatkozását (linkjét) megnyitva a csalók számára számítógépéhez távoli hozzáférést biztosító alkalmazás (ez lehet AnyDesk vagy egyéb program is) töltődött le.
A csalók ezekre hivatkozva és „banki segítséget” ajánlva próbálták megtudni az adott fogyasztók bizalmas banki azonosítóit, belépési jelszavait.
Fontos!
Az MNB nyomatékason felhívja a lakosság figyelmét, hogy nem végez semmiféle ügyfél-elégedettségi kérdőíves felmérést az ügyfelek között, a kiberbűnözők a jegybank nevének ismertségével élnek vissza.
(forrás: kiberpajzs.hu/fotó: illusztráció, pixabay.com)