Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Sok fontos dologgal érdemes tisztában lenni, ha csak most vetted elő a biciklit.

Sokan gondolják, hogy nyeregbe pattanás előtt nem kell több, mint letörölni a port az eszközről, a tennivalók listája azonban ennél szerteágazóbb.

Az egész biciklit vizsgálat alá kell vonni

Nem elég portalanítani és lekefélni a rozsdát a vázról, meg kell vizsgálni a gumikat, a fékeket, sőt, mi több, érdemes átböngészni a KRESZ aktuális szabályait is, nehogy baleset legyen a vége. A következő ellenőrzések nagy részét legalább félévente, de akár havonta célszerű megejteni, mert hibák rendszeres karbantartásnál is előfordulhatnak.

Nézd meg a vázat!

Ha még nem tetted meg, mindenképpen vizsgáld meg a vázat, hátha valahol repedéd vagy törés keletkezett. Ebben az esetben mindenképpen érdemes szakemberhez fordulni.

A gumik ellenőrzése se maradjon ki!

Még a gumik felpumpálása előtt célszerű ellenőrizni az oldalfalon esetlegesen felbukkanó repedéseket, melyek a téli elöregedésre utalhatnak. Ha ilyesmit tapasztalsz, érdemes kicserélni őket, hogy biztosan elkerüld a durrdefektet.

A fékpofák ellenőrzése sem hiányozhat a karbantartásból, már csak azért sem, mert a fékpofák állapota télen is sokat romolhat: megmerevedhet vagy elöregedhet az anyag.

Bízd szakértőre!

Bár a bicikli karbantartásához hozzátartozik, a teleszkóp otthoni bütykölését, valamint a váltó szétszerelését mindenképp bízd hozzáértő személyre.

Ami pedig a mosást illeti, arra úgyszintén érdemes gyakran sort keríteni, mert a kosz árthat az alkatrészeknek. Tisztításra elég egy mosószeres vízbe mártott szivacs vagy rongy. A túl nagy víznyomás kimoshatja a csapágyak kenőanyagát.