Cikkünk frissítése óta eltelt 8 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
0:00
/
Közös jövő a szekszárdi kar és a Gamer Egyesület életében

Több szállal is kötődhet a két érintett fél egymáshoz, de a legfontosabb főszereplő a digitális kultúra. prof. dr. Szécsi Gáborral a PTE KPVK dékánja és Tóth Imre az egyesület elnöke volt stúdiónk vendége. 


„Tudományos részről egyre több kutatás eredménye érkezik olyan állásfoglalással, mi szerint a digitális élet, megfelelően koordinált módon kifejezetten jó hatással van az emberi agyra, szervezetre.”

Többek között ez is alapja az együttműködésnek. Közös programok, egy olyan területen melyet még kevésbé kutattak a szakemberek. Most akár Szekszárd adhat teret az együtt gondolkodásnak.

„A  napokban PTE KPVK adott otthont a FITT egyesület és a Szekszárdi Gamer Egyesület jótékonysági rendezvényének. Az eseményen 25 gyermek és 8 felnőtt vehetett részt. A fő látványosság a VR volt, amellyel a nemzetközi űrállomásra is el juthattak a vendégek.”


Ezúttal – nem először – autista fiatalok ismerkedtek a digitális lehetőségekkel. A kapcsolat éppen azért fontos, mert ez egy olyan terület, mely számukra megnyitja a világot, a kommunikáció egy különleges lehetőségét.

(Megszólal: prof. dr. Szécsi Gábor, dékán, Tóth Imre, elnök)

(fotó: Tóth Imre Facebook oldala)