Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Gazdaság

Vigyázat! Így próbálnak átejteni a trükkös reklámok

1 év

Fenntartásokkal kell kezelni a gyanúsan csábító, hangzatos ígéreteket tartalmazó reklámokat az interneten. Erre figyelmeztet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. 

Tájékoztatásuk szerint az internetes hirdetések mintegy 20 százaléka úgynevezett "hidden" (maga a szó egyébként rejtettet jelent) reklám. Ezek legtöbbször extrém figyelemfelkeltőek, sokkoló, megbotránkoztató, a nézőt kellemetlen érzésekkel eltöltő fotókat használnak, valamint hangzatos ígéreteket tartalmaznak, amelyekben visszatérő elem a szinte azonnali hatás hangsúlyozása.

A megtévesztő reklámokat arról lehet például felismerni, hogy a termék weboldalának fejlécében halmozódnak a tudományosnak ható szervezetek logói, az oldalon megjelenő "vásárlói vélemények" egytől egyig szélsőségesen pozitívak, sürgetik a vásárlási szándékot, a termékről "szakértő", "tudós" vagy a termék megalkotója nyilatkozik és túlzó állítások olvashatók a termékről – írta az NMHH. Hozzátették: ezeknél a reklámoknál meghatározhatatlan a reklámozó cég, személy vagy ismeretlen a reklám célja, valamint valószínűsíthető, hogy veszélyes, vírusos oldalra vezet a hivatkozás, netalán a felhasználótól próbál pénzt kicsikarni.

A médiahatóság kutatása szerint napi szinten majdnem 800 ezer emberhez jutnak el a "hidden" reklámok, egy ember fél év alatt több mintegy 300 ilyen hirdetéssel találkozik. Az ebbe a kategóriába tartozó hirdetések legnagyobb része valamilyen étrendkiegészítő, vagy az életmód, az egészség azonnali javulását ígérő "csodaszer", és mivel a krónikus betegségek alapvetően az idősebb korosztályt érintik, így ezek a hirdetések jellemzően őket célozzák meg.

Ilyen reklámokkal lehet találkozni a közösségi oldalakon (Facebook, YouTube), a különböző keresők felületein, valamint a hagyományos oldalakon is, de a legtöbb internetező a Facebookon megjelenő "hidden" reklámokat tölti be – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Kiemelt képünk illusztráció! Forrás: pixabay.com